Jak No Man`s Sky radzi sobie z animacją? - sprawdza Digital Foundry

Jak No Man`s Sky radzi sobie z animacją? - sprawdza Digital Foundry

Już dzisiaj amerykańscy gracze mogą zagrać na PS4 w No Man's Sky, długo wyczekiwaną grę traktującą o eksploracji kosmosu. Oficjalna europejska premiera odbędzie się natomiast jutro, a  posiadacze pecetów będą musieli poczekać do piątku. Tymczasem już teraz ekipa Eurogamera, Digital Foundry, zajmująca się recenzowaniem technicznych i graficznych aspektów gier przetestowała właśnie najnowszą produkcję Hello Games pod kątem wydajności i płynności animacji.


Analiza techniczna No Man's Sky autorstwa Digital Foundry

Brytyjczycy odnotowali wiele pozytywów, między innymi to, że No Man's Sky w wersji na PS4 posiada grafikę w natywnym 1080p, a gdy eksplorujemy powierzchnie planet na piechotę gra trzyma żelazne 30 fps, nawet gdy przemierzane przez nas tereny są po brzegi wypełnione florą i fauną. Nawet efekty atmosferyczne nigdy nie sprawiły, że NMS zgubiło choćby jedną klatkę. Niestety brakuje efektu rozmycia (motion blur) - został on prawdopodobnie poświęcony po to, by osiągnąć taki poziom wydajności.

Gdy natomiast podróżujemy w statku kosmicznym, czasami możemy uświadczyć spadków animacji. Nie jest to zawsze odczuwalne - jedynie gdy przemieszczamy się szybko a gra odsłania przed nami nowe planety bądź gdy używamy dopalaczy latając nad powierzchnią nowo odkrytej planety.

Prawdopodobnie dzieje się tak dlatego, że planety są jednocześnie dynamicznie generowane na bieżąco, a to wymaga dużej mocy CPU

Animacja bardzo poważnie wtedy cierpi, sięgając nawet 14 fps, ale gdy zaczniemy zwalniać, wykonamy zwrot o 180 stopni bądź lądujemy, powraca do 30 klatek na sekundę.

Mimo wszystko wrażenia Digital Foundry odnośnie technicznych aspektów gry są przeważająco pozytywne. Z opracowanego przez redaktorów materiału wynika także, że gra zajmuje na dysku 3.6 GB, a cała różnorodność świata jest zasługą zaawansowanych algorytmów generujących teren. Interesującym jest to, jakie graficzne i wydajnościowe usprawnienia wprowadzi wersja na PC i jak został wykorzystany dodatkowy potencjał. 

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jak No Man`s Sky radzi sobie z animacją? - sprawdza Digital Foundry

 0