Jak radzi sobie Nvidia TITAN V w SLI?

Jak radzi sobie Nvidia TITAN V w SLI?

No dobrze, nie do końca w SLI, ponieważ, jak wiemy, ten model rzeczonej techniki nie wspiera. Tym niemniej pozostaje jeszcze natywne wsparcie multi-GPU w DX 12, którego efektywność postanowili zweryfikować dziennikarze z GamersNexus.

Jako iż TITAN V jest sprzętem mającym swe korzenie w sektorze profesjonalnym, brakuje mu typowego wsparcia dla techniki SLI. Domyślnie zastosowany chip, GV100-400, oferuje za to łącze NVLink, ale to w przypadku tytułowego modelu zostało dezaktywowane, pozostając ekskluzywną cechą bliźniaczego akceleratora obliczeń Tesla V100. Tak czy inaczej, część gier opartych o środowisko programistyczne DX 12 umożliwia wykorzystanie dwóch kart graficznych bez implementacji na poziomie sterownika. Jedną z nich jest Ashes of the Singularity, które posłużyło dziennikarzom z GamersNexus do zweryfikowania zarówno jakości skalowania, jak i wpływu przepustowości magistrali PCI-Express na końcową wydajność zestawu komputerowego.

TITAN V nie ma wsparcia dla SLI na poziomie sterownika, ale część gier działających w DX 12 umożliwia natywne wykorzystanie dwóch kart grafiki.

Co istotne, TITAN V w "SLI" został sprawdzony nie tylko przy domyślnych ustawieniach, ale także po podkręceniu. Wnioski? Patrząc na średnią liczbę klatek, przy domyślnych zegarach skalowanie wynosi blisko 173%, a po podkręceniu - nieco ponad 168%. Spadki klatek, a więc wartości 1% low oraz 0,1% low są już jednak bardzo zbliżone, niezależnie od liczby kart w konfiguracji. Przechodząc do kwestii szybkości magistrali, pojawia się pewna ciekawostka. Otóż PCI-Express pracujące z ośmiokrotną szybkością zdaje się nie przeszkadzać w żadnym stopniu pojedynczej karcie, ale dwóm akceleratorom już tak, prowadząc do około 12 - 13% spadku wydajności. Jest to o tyle intrygujące, że o ile w przypadku klasycznego SLI tylko jedna karta odpowiada za bufor ramki, musząc "przepchnąć" większą ilość danych, o tyle multi-GPU w DX 12 zakłada równorzędność układów. Nie pytajcie mnie, dlaczego tak się dzieje - nie mam pojęcia.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jak radzi sobie Nvidia TITAN V w SLI?

 0