Jay-Z sprzedaje Tidala firmie należącej do szefa Twittera

Jay-Z sprzedaje Tidala firmie należącej do szefa Twittera

Tidal nie jest platformą strumieniującą muzykę na miarę Spotify, ale posiada oddane grono użytkowników, zdobywając pewną popularność także w Polsce. Serwis zostaje przejęty przez firmę finansową Square należącą do Jacka Dorseya, który jest współzałożycielem i dyrektorem generalnym Twittera. Nowy nabywca musi zapłacić 297 milionów dolarów, a po przeprowadzeniu transakcji przejmie on kontrolę nad Tidalem, z kolei współzałożyciel platformy Jay-Z wejdzie w skład zarządu Square, co zakłada zawarta umowa. Tidal powstał w 2014 roku, by zostać rok później wykupionym przez Jay-Z i grupę kilku innych muzyków za 56 mln dolarów. Obecnie zarządzają nim przytoczony raper oraz jego żona Beyonce. Przejęcie następuje niespełna dwa tygodnie po tym, gdy Jay-Z zapowiedział sprzedaż 50% udziałów w swojej firmie Armand de Brignac - lepiej znanej jako Ace of Spades.

Tidal zostaje przejęty przez firmę Square, którą kontroluje Jack Dorsey pełniący funkcję dyrektora generalnego Twittera.

Square i Tidal zaoferują w przyszłości artystom nowe sposoby generowania zarobków. W tej chwili całością kieruje Jesse Dorogusker, chociaż w przyszłości przedsiębiorstwo poszuka innej osoby do zarządzania. W oświadczeniu Dorsey przyznał, że Tidal to wyjątkowe miejsce, które w dalszym ciągu będzie zbliżało ze sobą muzyków oraz ich fanów. Jay-Z dodał, że od początku celem platformy było nie tylko oferowanie muzyki czy zarabianie na subskrypcjach, ale także chęć niesienia pomocy artystom. Transakcja ma zostać zamknięta w drugim kwartale 2021 roku. Podmiot nabywczy nie spodziewa się, że Tidal napędzi jego przychody w aktualnym roku. Zobaczymy czy przejęcie serwisu przez przedsiębiorstwo człowieka kontrolującego liczący się serwis społecznościowy będzie dobrym rozwiązaniem.

Na pewno ma on równie spore możliwości rozwoju usługi co Jay-Z, a do tego raper nie znika z firmy i będzie miał jakiś wpływ na dalszy rozwój Tidala. Usługa streamingowa posiada katalog 70 milionów piosenek w tym 250 tysięcy w wysokiej jakości wideo. Do tego jest obecna w 56 krajach na świecie w tym w Polsce. Współpracuje z przeszło 100 wytwórniami oraz dystrybutorami. Platforma oferuje darmowy 30-dniowy okres próbny po którym do wyboru są dwa plany abonamentowe: Premium za 19,99 zł miesięcznie dający dostęp do gotowych playlist, pozwalający na pobieranie muzyki czy możliwość oglądania transmisji i wydarzeń na stronie, oraz HiFi kosztujący 39,99 zł na miesiąc gwarantujący jakość dźwięku HiFi i Tidal Masters.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jay-Z sprzedaje Tidala firmie należącej do szefa Twittera

 0