Respawn Entertainment odkrył, że jedna linijka kodu Apex Legends przez miesiące była odpowiedzialna za problemy w battle royale. Gracze zaczęli zgłaszać błąd po starcie 16. sezonu zmagań. Odkrycie zostało szczegółowo opisane na Reddit przez deweloperów, którzy określili to jako "znalezienie igły w stogu siana".
Drobny błąd wywołał poważne problemy w Apex Legends
Przyczyną błędu był nowy karabin Nemezis, który został wprowadzony na początku sezonu 16. Gra miała problem z pełnoprawnym odtwarzaniem efektów dźwiękowych. Miało się to wiązać właśnie z nową bronią wprowadzoną w ostatnim sezonie. Jak wyjaśnili twórcy w wątku na Reddicie każdy sezon wprowadza wiele zmian w linijkach kodów, skryptów oraz poziomów. Nic dziwnego, że prędzej czy później taka wpadka się zdarzyła. Niestety Respawn zajęło kilka miesięcy nim odkryli błąd odpowiedzialny za niepoprawne odtwarzanie efektów dźwiękowych w battle roayle.
Jedna linijka kodu była odpowiedzialna za poważne problemy dźwiękowe w Apex Legends.
Oczywiście gracze zgłaszali kłopoty, lecz na podstawie przedstawionych materiałów w tym fragmentów rozgrywki ciężko było jednoznacznie orzec, co odpowiada za błąd. Przeprowadzono eksperyment na serwerze testowym z użyciem 50 postaci, które miały za zadanie ciągle strzelać i używać swoich umiejętności. Po głębszej analizie dostrzeżono, iż błędy występują najczęściej na wysokopoziomowych meczach. Tak jak wspominamy wyżej przyczyna była drobna i dotyczyła efektu wizualnego karabinu maszynowego Nemezis, który powinien być przerywany, gdy nie oddajemy strzałów.
Jak szukanie igły w stogu siana
Tak się nie działo, a funkcja zakłócała działanie innych efektów na serwerach. W tym przypadku wystarczyło, żeby nawet 14 graczy przebywało w tym samym czasie na serwerze z karabinem Nemezis w ręku i już zaczynały się problemy. Finalnie błąd wyeliminowano, a całość określono "szukaniem igły w stogu siana". Cóż najważniejsze, że sytuacja została opanowana, zaś gracze Apex Legends znów mogą bez przeszkód grać w swoją ulubioną strzelankę.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Jedna linijka kodu wywołała poważne problemy w Apex Legends