„Jestem zły na siebie”: szef Xbox bierze „pełną odpowiedzialność” za porażkę Redfall

„Jestem zły na siebie”: szef Xbox bierze „pełną odpowiedzialność” za porażkę Redfall

Po nieudanej premierze gry Redfall, szef Xboxa, Phil Spencer, pojawił się w programie Kinda Funny Xcast i wyznał, że bardzo ciężko znosi niepowodzenia, zwłaszcza jeśli dotyczą one społeczności Xboxa.

Microsoft i Xbox mieli ostatnio kilka trudnych dni. Po pierwsze, plany przejęcia producenta Call of Duty, Activision Blizzard, o wartości 69 miliardów dolarów, zostały zablokowane przez brytyjski regulator konkurencji 26 kwietnia, który wyraził obawy związane z grami w chmurze. Następnie, premiera gry Redfall, pierwszej dużej produkcji Xboxa w tym roku, została zmieszana z błotem za techniczne i kreatywne wady. Gra Arkane Austin zebrała rozczarowującą ocenę 61 na OpenCritic. W odpowiedzi na te niepowodzenia, szef Xbox, Phil Spencer, wziął pełną odpowiedzialność za mniej niż spektakularny debiut Redfall. W rozmowie z dziennikarzami wyraził swoje rozczarowanie i gniew na siebie, a także porozmawiał o przyszłości Xboxa i oczekiwaniach społeczności. „Jestem rozczarowany, jestem zły na siebie” – powiedział szef Xbox o kiepskiej premierze Redfall.

 

 

„Nic nie jest dla mnie trudniejsze niż zawieść społeczność Xbox” - powiedział Spencer, dodając, że krytyka gry Redfall była znacznie gorsza niż oczekiwania wewnętrzne. „To nie było to, czego oczekiwaliśmy” - dodał. Spencer wyraził również chęć wzięcia pełnej odpowiedzialności za słabą jakość gry i wysoką cenę detaliczną, mówiąc: „Wiem, że gry kosztują 70 dolarów i jestem gotów wziąć na siebie pełną odpowiedzialność za to, że wypuściliśmy grę, która miała być świetna”.

Spencer wyrażał także swoje poparcie dla deweloperów Redfall, Arkane Austin, którzy zostali skrytykowani za zrobienie czegoś poza swoim zwykłym stylem. Arkane jest znane z tworzenia uznanych przez krytyków gier dla jednego gracza, takich jak Dishonored i Prey, a Redfall to kooperacyjna strzelanka z łupami. „Jestem dumny z tego, co robimy, i nie będę przeciwstawiał się kreatywnym aspiracjom naszych zespołów” — powiedział, dodając, że studio ma udokumentowane osiągnięcia, ale przyznaje, że nie udało im się osiągnąć „wewnętrznych celów” w przypadku Redfall.

Redfall został wydany 2 maja na PC oraz na konsolach Xbox Series S/X i spotkał się z krytyką z powodu problemów technicznych i wydajnościowych, a także z powodu decyzji kreatywnych i projektowych, co przyczyniło się do negatywnych recenzji. Dodatkowo, gra była ograniczona do 30 klatek na sekundę na konsolach Xbox. Spencer potwierdził, ze studio będzie w trybie priorytetowym pracować nad poprawą gry, zobowiązując się do dostarczenia łatki umożliwiającej grę w 60 klatkach na sekundę.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: „Jestem zły na siebie”: szef Xbox bierze „pełną odpowiedzialność” za porażkę Redfall

 0