Już w tą niedzielę późnym wieczorem Microsoft zaprezentuje Project Scorpio, niezwykle potężną konsolę z teoretyczną mocą obliczeniową na poziomie 6 TFLOPS, 12 GB GDDR5 RAM i masą autorskich modyfikacji AMD. Amerykanie właśnie podgrzali atmosferę…
Mike Ybarra, główny inżynier platformy Xbox i Xbox Live właśnie ujawnił, że od teraz deweloperzy zyskają dostęp do dodatkowego gigabajta pamięci RAM. Poprzednio oddano im do dyspozycji jedynie 8 z 12 GB GDDR5 RAM, z czego 3 GB zarezerwowanych jest na system operacyjny, a dodatkowy 1 GB na wyrenderowanie interfejsu graficznego w 4K. To bardzo dobre wieści, gdyż twórcy gier nie będą musieli przesadnie martwić się o zmieszczenie się w obrębie limitu zasobów. Tym samym konsumenci otrzymają jeszcze bardziej dopracowane wersje gier, co zresztą zdaje się być kluczowe dla strategii Microsoftu ze Scorpio. Firma z Redmond zagwarantowała, że każda od teraz wydana gra będzie zawierać dodatkowe opcje graficzne - nawet dla osób nieposiadających ekranów 4K - a więc każdy dodatkowy megabajt ma znaczenie.
We’ll keep tuning Scorpio to empower creators to share the best versions of their games. Unlocked extra GB of RAM for them, now 9GB of GDDR5
— Mike Ybarra (@XboxQwik) June 8, 2017
Oficjalne potwierdzenie Mike'a Ybarry
Niewątpliwie oznacza to, że inżynierom Microsoftu udało się zoptymalizować zużycie RAM-u do tego stopnia, że zarówno rendering GUI w 4K, jak i system operacyjny mieszczą się w 3 GB RAM. W standardowych jednostkach konsumenckich dostępnego GDDR5 RAM-u będzie natomiast 8 GB. Jest to zrozumiałe, bo Microsoftowi, jak każdej zresztą firmie, zależy na TDP, stabilności i długiej żywotności urządzenia. Już niedługo zresztą poznamy możliwości konsoli. Interesujące jest to jak Microsoftowi i zewnętrznym deweloperom uda się zbalansować proces twórczy, aby wersje gier na Xbox One były nadal wydajne i nie traktowane po "macoszemu", a zarazem pokazywały pełnię mocy Scorpio. Konferencja Microsoftu na E3 zacznie się w tą niedzielę o godzinie 23:00 czasu polskiego.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Jeszcze więcej GDDR5 RAM dla deweloperów gier na Project Scorpio