To kartridże spowalniają Switcha 2. Ubisoft i CD Projekt Red komentują

To kartridże spowalniają Switcha 2. Ubisoft i CD Projekt Red komentują

Switch 2 sprzedaje się świetnie, lecz wśród części graczy narasta frustracja związana z decyzjami Nintendo dotyczącymi fizycznego nośnika gier. Japoński producent postawił na karty zawierające jedynie klucz aktywacyjny. Użytkownik, który kupi taką wersję, i tak musi pobrać pełną zawartość z internetu. Ten kierunek wzbudza kontrowersje, ponieważ dotyczy nie tylko produkcji Nintendo, ale także dużych tytułów zewnętrznych wydawców.

Podczas dyskusji o grze Star Wars Outlaws głos zabrał Rob Bantin, architekt dźwięku pracujący przy silniku Snowdrop. Jak wyjaśnił, technologia Ubisoftu silnie opiera się na strumieniowym przesyłaniu danych potrzebnych do renderowania rozległych środowisk. Konsola Nintendo w wersji Switch 2 nie była w stanie spełnić zakładanych przez deweloperów celów wydajnościowych przy uruchamianiu gry bezpośrednio z kartridża.

System kartridży wykorzystuje pamięć eMMC z maksymalną przepustowością do 400 MB/s. Dla porównania, karty rozszerzeń MicroSD Express osiągają około 800 MB/s, a wewnętrzny dysk SSD Switcha 2 może działać z prędkością nawet do 2000 MB/s. W praktyce oznacza to, że gry o konstrukcji liniowej mogą działać bez większych różnic, ale produkcje otwartoświatowe, takie jak Star Wars Outlaws, wyraźnie tracą na płynności.

Głos CD Projekt Red

Podobne obserwacje przedstawił Charles Tremblay, wiceprezes ds. technologii w CD Projekt Red. W jego opinii karty do gier oferują poziom „dostateczny”, podczas gdy transmisja danych z nośników MicroSD Express jest „świetna”. Mimo to gracze wciąż chętnie wybierają fizyczne wydania. W przypadku Switcha 2 aż 75 procent sprzedaży Cyberpunka 2077 pochodziło właśnie z kartridży.

Wybór formatu i konsekwencje dla deweloperów

Ubisoft zdecydował się na dystrybucję Star Wars Outlaws w formie karty-klucza, co było wymuszone faktem, że gra została stworzona z myślą o systemach opartych na dyskach SSD. Jak podkreślił Bantin, pełne przeprojektowanie portu dla Switcha 2 mogłoby dać inne rezultaty, lecz wymagałoby ogromnych nakładów pracy.

Dylemat rynku

Sprzedaż Switcha 2 wciąż rośnie, a gracze wybierają zarówno edycje cyfrowe, jak i fizyczne. Jednak spór o sens stosowania kart z kluczami staje się coraz bardziej widoczny. Deweloperzy i wydawcy dostrzegają ograniczenia technologiczne, podczas gdy gracze mierzą się z koniecznością pobierania dużych plików mimo posiadania fizycznego nośnika. W efekcie rynek gier na Switcha 2 staje się polem kompromisów między przyzwyczajeniami użytkowników, wymogami wydajności a polityką Nintendo.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: To kartridże spowalniają Switcha 2. Ubisoft i CD Projekt Red komentują

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł