Według Tobiasa Stolz-Zwillinga, menedżera ds. PR w Warhorse Studios, prace nad wersją Kingdom Come: Deliverance 2 na konsolę Xbox Series S miały pozytywny wpływ na optymalizację gry na innych platformach.
W wywiadzie dla Iron Lords Podcast Stolz-Zwilling wyjaśnił, że konieczność dostosowania gry do ograniczeń sprzętowych Xbox Series S wymusiła bardziej przemyślane podejście do programowania. „Optymalizacja dla Xbox Series S bardzo pomogła także na innych platformach” - powiedział, dodając, że konieczność redukcji pewnych elementów i bardziej efektywne wykorzystanie zasobów przełożyły się na ogólną poprawę wydajności gry.
Kingdom Come: Deliverance 2 korzysta ze zmodyfikowanej wersji silnika CryEngine, wzbogaconej o unikalne technologie i funkcje, które umożliwiają stworzenie ogromnego średniowiecznego świata z rozbudowanymi mechanikami symulacyjnymi. Na Xbox Series S gra działa w jednym trybie z blokadą na 30 FPS. Na Xbox Series X i PlayStation 5 dostępne są dwa tryby - jakościowy (30 FPS) oraz wydajnościowy (60 FPS).
![](https://i.ytimg.com/vi/ju8R8gwD-Vg/hqdefault.jpg)
Xbox Series S: wyzwania i korzyści
Od momentu premiery Xbox Series S wzbudza mieszane reakcje wśród deweloperów. Niektórzy narzekają na ograniczenia wynikające z niższej mocy obliczeniowej, inni natomiast dostrzegają korzyści, jakie niesie praca nad optymalizacją gier.
Przykładem jest Larian Studios, które początkowo nie udostępniło trybu podzielonego ekranu w Baldur’s Gate 3 na Xbox Series S. Dopiero po ponad roku od premiery, dzięki kolejnym optymalizacjom, udało się dodać tę funkcję. Podobne doświadczenia ma również GSC Game World, twórca STALKER 2: Heart of Chornobyl. Studio podkreśliło, że praca nad wersją na Xbox Series S wymusiła maksymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, co ostatecznie pomogło w poprawie wydajności wersji na PC.
![Obserwuj nas w Google News](https://ithardware.pl/img/gn_1280x150.jpg)
Pokaż / Dodaj komentarze do: Kingdom Come: Deliverance 2 jest tak dobrze zoptymalizowane przez... Xboksa