Po raz drugi w ciągu niespełna dwóch lat Dropbox ogłasza znaczną redukcję zatrudnienia. W opublikowanym wpisie na blogu, CEO firmy, Drew Houston, poinformował o zwolnieniu 20% globalnej siły roboczej, czyli około 528 pracowników.
Warunki wsparcia dla zwolnionych pracowników
Dropbox zapewni dotkniętym zwolnieniami pracownikom odprawy w wysokości do 16 tygodni wynagrodzenia, z dodatkowym tygodniem wypłaty za każdy przepracowany pełny rok w firmie dla osób z dłuższym stażem. Wszyscy zwolnieni pracownicy otrzymają również prawo do zachowania udziałów przyznanych do końca roku. Dodatkowo, firma zapewni wsparcie dla pracowników-imigrantów, oferując im indywidualne konsultacje oraz wydłużony czas na przejście do nowego miejsca pracy.
Po raz drugi w ciągu niespełna dwóch lat Dropbox ogłasza znaczną redukcję zatrudnienia.
W zgłoszeniu do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), Dropbox oszacował, że ten etap zwolnień pochłonie do 68 milionów dolarów. Firma spodziewa się też, że koszty wypłat i świadczeń, jakie muszą zostać zrealizowane do końca roku i w pierwszej połowie 2025 roku, będą się wahać między 47 a 52 milionami dolarów.
Przyczyny zwolnień i spowolnienie wzrostu
Houston podkreślił, że osobiście bierze na siebie pełną odpowiedzialność za decyzję o redukcji zatrudnienia. Jak wskazał, jednym z głównych powodów jest zmniejszające się zapotrzebowanie na usługi Dropbox oraz wyzwania makroekonomiczne wpływające na główny segment działalności firmy. Jednak Houston zaznaczył, że problem jest bardziej złożony. W odpowiedzi na sugestie pracowników przyznał, że struktura organizacyjna firmy stała się zbyt rozbudowana, co wprowadza zbędne warstwy zarządzania i spowalnia działania firmy.
Podobne przesłanie Houston przekazał podczas poprzednich zwolnień, które miały miejsce w połowie ubiegłego roku. Wówczas firma również zmagała się ze spowolnieniem wzrostu i zwolniła około 500 osób, co stanowiło wtedy około 16% jej załogi.
Trudna sytuacja Dropbox na rynku
Obecne zwolnienia to wynik problemów, które firma odczuwa już od jakiegoś czasu. Jak zauważył TechCrunch, Dropbox dodał jedynie 63 tysiące nowych użytkowników w ostatnim kwartale fiskalnym, co w zestawieniu z poprzednimi latami pokazuje wyraźne spowolnienie. Ponadto, wzrost przychodów rok do roku osiągnął jedynie 1,8%, co jest najniższym wynikiem w historii firmy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Kolejna firma technologiczna zwalnia na potęgę. Pożegnają około 20 procent załogi