Szef marki Xbox, Phil Spencer, ma potencjalnie niedobre wiadomości dla osób wyczekujących większej ilości gier z oryginalnego Xboksa w ramach kompatybilności wstecznej. Mogą one być pozbawione osiągnięć.
Niezwykle pozytywnym momentem tegorocznych, minionych targów E3 w wykonaniu Microsoftu było ogłoszenie kompatybilności wstecznej Xbox One z oryginalnym Xboksem. Pierwszą tego typu dostępną grą będzie strzelanina Crimson Skies. Niestety fani zdobywania popularnych osiągnięć mogą być zawiedzeni. Stojący na czele działu Xbox Phil Spencer wyjawił ostatnio na Twitterze, że w tym momencie tytuły przygotowywane pod usługę zgodności wstecznej nie posiadają wsparcia dla osiągnięć, a jedynym wyjściem byłaby ingerencja w kod gry i stworzenie specjalnych łatek do każdej gry z osobna. Spencer nie każe jednak porzucać nadziei - przyznaje się, że nie jest to niewykonalne, ale w tym momencie nie posiada dobrego rozwiązania tego problemu.
Crimson Skies to zręcznościowa strzelanina, w której kontrolujemy samolot dwupłatowy i bierzemy udział w konflikcie w alternatywnej rzeczywistości w latach 30. XX wieku
Zważywszy na fakt, że gry, które ukazywały się na tę konsolę nie były wyłącznie autorstwa studiów Microsoftu, byłoby to zapewne czasami niemożliwe ze względu na prawa autorskie (i przypadki kiedy to dana firma deweloperska już nie istnieje). Oprócz tego nie należy zapominać, że osiągnięcia weszły dopiero wraz z nadejściem Xboksa 360, a więc nie istniały za czasów pierwszej konsoli Microsoftu. Wypowiedź Spencera sugeruje też, że tytuły udostępnione w ramach kompatybilności wstecznej są emulowane w niezmienionej postaci a'la Xbox 360. Tym samym interesujące jest to, czy Microsoft pozwoli na korzystanie ze starych płyt z pierwszego Xboksa, ale wszystko wskazuje na to, że tak. Pierwszym tytułem dostępnym w ramach tej usługi będzie wspomniany wyżej Crimson Skies, ale nie podano jeszcze dokładnej daty jego udostępnienia.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Kompatybilność wsteczna z oryginalnym Xboxem bez achievementów?