Komputery stały się istotną platformą dla gier Take-Two

Komputery stały się istotną platformą dla gier Take-Two

Popularność PC coraz bardziej zaczyna dostrzegać jeden z kluczowych w branży wydawców. Czy to oznacza, że więcej jego gier zobaczymy na komputerach?

Choć blaszaki pozostają ważną częścią dla Take-Two, to jednak wciąż w ich rankingu królują platformy konsolowe. Aktualnie wielu wydawców skupia się na projektach gwarantujących długo terminowe zyski takich jak produkcje nastawione na rozgrywkę sieciową oraz rozwoju własnych sklepów pokroju Origin czy Uplay. Całość dobitnie pokazuje, iż dystrybucja cyfrowa staje się wyznacznikiem trendów, wypaczając tradycyjny model sprzedaży fizycznych nośników. W ostatnim raporcie szef wydawcy Grand Theft Auto, Strauss Zelnick uznał PC-ty za kluczowy komponent branży, co jest uzasadnione bowiem cyfrowa dystrybucja stanowiła 63% jej łącznych przychodów netto w ciągu roku. Spytany o przyszłość konsol oraz tego jak mogą wpłynąć na przyszłość dowodzonej przez niego firmy, postanowił omówić przy okazji najważniejsze aspekty komputerów osobistych jako platformy do grania.

Pomimo iż Take-Two znacznie bardziej docenia osiągnięcia PC-tów wciąż więcej zysków firma generuje na konsolach

Zaznaczył, że komputery są sprzętem, który nieustannie ewoluuje dzięki konsekwentnemu pojawianiu się nowych podzespołów pokroju kart graficznych bądź procesorów, podnoszących techniczny standard i możliwości zaawansowanego tworzenia gier wideo. Dzięki temu całość napędzana dodatkowo przez cyfrową dystrybucję stała się niezwykle istotną częścią funkcjonowania Take-Two (tak nie było jeszcze 10 lat temu, kiedy wydawano kojarzoną z konsolami markę Red Dead Redemption). Czy to oznacza, że ujrzymy znacznie mniej ekskluzywnych tytułów na PlayStation oraz Xboxie? Nie koniecznie, bo jak wspominaliśmy, to wciąż istotniejsza gałąź działalności korporacji, ale Zielnick nie wyklucza pojawienia się większej ilości tytułów na blaszakach w przyszłości. Warto nadmienić, iż według Newzoo PC ma zarobić 32,9 miliarda dolarów w 2018 roku (nieco poniżej oczekiwanych 34,6 mld USD). Mimo wszystko Take-Two kontynuował trend polegający na generowaniu większej ilości pieniędzy z konsol - 82% zysków pochodziło z tych urządzeń, a jedyne 18% z komputerów.

Komentarze do: Komputery stały się istotną platformą dla gier Take-Two