Kondycja Polskiej Branży Gier - raport o grach i graczach w Polsce

Kondycja Polskiej Branży Gier - raport o grach i graczach w Polsce

Krakowski Park Technologiczny opublikował raport zatytułowany „Kondycja Polskiej Branży Gier”. Jest to najbardziej kompletne obecnie zestawienie, obrazujące stan rynku gier w naszym kraju, ale również dostarczający wielu informacji na temat samych graczy. Wiedzieliście, że konsole w naszym kraju są na ostatnim miejscu popularności? Albo że tyle samo kobiet co mężczyzn korzysta z gier?

Z raportu możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Przykładowo typowy polski gracz, to mieszkający na wsi osobnik, posiadający wykształcenie średnie i tak samo średnie zarobki. Co ciekawe mężczyźni wcale nie przodują ilościowo, bo kobiet gra tyle samo. Co prawda płeć piękna wybiera gry społecznościowe, a próżno ich szukać przy konsolach, jednak nie umniejsza to faktu, że kobiety też grają. Ciekawostką jest, że jeśli chodzi o platformy, to prym wiodą urządzenia mobilne - smartfony i tablety z udziałem 54%. Zaraz za nimi są PC - 45%, następnie gdy społecznościowe i przeglądarkowe - 34 i 41%, a na końcu konsole z jedynie 19% udziałem. Spośród wszystkich przebadanych, jedynie 13% przyznaje się do czerpania gier z nielegalnych źródeł. Interesująco wygląda również podział wiekowy. W 2016 roku mamy po równo wśród młodszych i starszych grających - 15-24 lat (31%) oraz 25-34 lat (32%).

„Dokument kompleksowo przedstawia wartość poszczególnych elementów polskiego rynku gier zestawiając ją z globalnymi danymi. W tym roku wnikliwą analizę poszczególnych segmentów dodatkowo uzupełniliśmy o informacje na temat najbardziej wyrazistych trendów ubiegłego roku – rozwoju i perspektyw technologii VR/AR oraz sportów elektronicznych. Zebrane informacje komentuje 40 specjalistów z branży” – mówi Michał Bobrowski, członek Zarządu GRY-Online S.A. i pomysłodawca raportu.

W 2016 roku gry na całym świecie wygenerowały 109 mld dolarów. Udział naszego kraju to niecałe 0,5 miliarda, co stanowi 0,1% PKB. Wartość polskiego rynku gier w ubiegłym roku to 1,86 miliarda złotych (0,46 miliarda dolarów). Raport optymistycznie przewiduje, że liczba ta będzie się zwiększać i do 2019 roku ma osiągnąć pułap 2,23 mld zł. Prace nad raportem koordynował Krakowski Park Technologiczny przy współpracy z partnerami: GRY-OnLine S.A., Grupą Onet S.A., Fundacją Indie Games Polska, oraz Stowarzyszeniem Polskie Gry. Nad metodologią prac czuwał dr Seweryn Rudnicki z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Badania powstały dzięki zaangażowaniu środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Rozwoju, Creative Europe Desk Polska oraz Agencji Rozwoju Przemysłu.

Pełną treść możecie pobrać TUTAJ.

 

Tagi

raportgry

Komentarze do: Kondycja Polskiej Branży Gier - raport o grach i graczach w Polsce