W marcu NVIDIA zakończyła beta-testy swojego narzędzia RTX Remix, dając społeczności modderskiej pełny dostęp do zestawu umożliwiającego dodanie ray tracingu, a nawet path tracingu, do klasycznych gier PC. Teraz, w ramach trwającego konkursu z pulą nagród 50 000 dolarów, modderzy z całego świata prezentują spektakularne wizualne przeróbki kultowych tytułów sprzed dwóch dekad.
Finał konkursu zaplanowano na 5 sierpnia, a zwycięzca zgarnie aż 20 000 dolarów. Choć wiele projektów jest jeszcze w trakcie tworzenia, część modów jest już dostępna do pobrania, a niektóre gry zyskały pełne wsparcie dla path tracingu.
W ramach trwającego konkursu z pulą nagród 50 000 dolarów, modderzy z całego świata prezentują spektakularne wizualne przeróbki kultowych tytułów sprzed dwóch dekad.
RTX Remix – nowe życie dla starych gier
RTX Remix działa na grach opartych na DirectX 8 i 9 i pozwala na dodanie symulowanego oświetlenia pośredniego, dynamicznych cieni i odbić oraz realistycznych materiałów fizycznych (PBR). Co ciekawe, efekt często bywa tu jeszcze bardziej widowiskowy niż w nowych grach, ponieważ prosta geometria starszych tytułów eksponuje nowoczesne efekty graficzne w wyjątkowo czytelny sposób.
Klasyki w nowym świetle: wybrane projekty finalistów
Vampire: The Masquerade – Bloodlines
To jedna z pierwszych gier, które modderzy zaczęli przerabiać przy użyciu RTX Remix. Obecnie projekt jest zaawansowany i twórcy gruntownie przebudowują poziomy, zachowując gotycki klimat, ale nadając mu znacznie większą głębię wizualną.
Alpha 0.0.2 Trailer - ModDB
Painkiller
Mod do kultowego polskiego FPS-a jest już grywalny. Zespół modderski ręcznie rozmieszcza nowe źródła światła, wymienia tekstury na zgodne z PBR i dodaje efekty cząsteczkowe, co sprawia, że intensywna akcja nabiera zupełnie nowej dynamiki.

Need for Speed: Underground & Colin McRae Rally 3
Wyścigówki z początku lat 2000 przeszły prawdziwą metamorfozę. Dodano wolumetryczne światło, odbicia, zaktualizowane modele otoczenia i tekstury, które zmieniają miejskie i leśne trasy w fotorealistyczne scenerie.

Colin Mcrae Rally 3 2025 06 06 03 16 51 09 - ModDB
Star Wars: Jedi Outcast & Republic Commando
Modderzy nadają zupełnie nowego klimatu tym kultowym shooterom z uniwersum Gwiezdnych Wojen, wykorzystując ray tracing do symulacji światła świetlnych mieczy, refleksów blasterów i realistycznych odbić w futurystycznych lokacjach.
Wśród kandydatów znaleźć można także inne tytuły, w tym Black Mesa, I-Ninja, Sonic Adventure czy Portal 2.
Path tracing nie tylko dla AAA
Path tracing znany jest głównie z takich tytułów jak Cyberpunk 2077 czy Alan Wake 2, ale to właśnie mody pokazują jego najbardziej imponujące zastosowanie. NVIDIA po raz pierwszy wprowadziła technologię śledzenia ścieżki w grach Quake II i Portal, jednak od tego czasu twórcy modów przerobili również inne klasyczne tytuły, pozwalając użytkownikom dysponującym wydajnymi kartami graficznymi spojrzeć na nie w nowym świetle. Mowa o takich produkcjach jak: Doom, Doom II, oryginalny Quake, Half-Life, Descent i wiele innych. Trwają również prace nad ambitną, fanowską przeróbką Half-Life 2 na RTX.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Konkurs RTX Remix pokazuje, jak ray tracing może odmienić klasyczne gry