Konkurs RTX Remix pokazuje, jak ray tracing może odmienić klasyczne gry

Konkurs RTX Remix pokazuje, jak ray tracing może odmienić klasyczne gry

W marcu NVIDIA zakończyła beta-testy swojego narzędzia RTX Remix, dając społeczności modderskiej pełny dostęp do zestawu umożliwiającego dodanie ray tracingu, a nawet path tracingu, do klasycznych gier PC. Teraz, w ramach trwającego konkursu z pulą nagród 50 000 dolarów, modderzy z całego świata prezentują spektakularne wizualne przeróbki kultowych tytułów sprzed dwóch dekad.

Finał konkursu zaplanowano na 5 sierpnia, a zwycięzca zgarnie aż 20 000 dolarów. Choć wiele projektów jest jeszcze w trakcie tworzenia, część modów jest już dostępna do pobrania, a niektóre gry zyskały pełne wsparcie dla path tracingu.

W ramach trwającego konkursu z pulą nagród 50 000 dolarów, modderzy z całego świata prezentują spektakularne wizualne przeróbki kultowych tytułów sprzed dwóch dekad.

RTX Remix – nowe życie dla starych gier

RTX Remix działa na grach opartych na DirectX 8 i 9 i pozwala na dodanie symulowanego oświetlenia pośredniego, dynamicznych cieni i odbić oraz realistycznych materiałów fizycznych (PBR). Co ciekawe, efekt często bywa tu jeszcze bardziej widowiskowy niż w nowych grach, ponieważ prosta geometria starszych tytułów eksponuje nowoczesne efekty graficzne w wyjątkowo czytelny sposób.

Klasyki w nowym świetle: wybrane projekty finalistów

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

To jedna z pierwszych gier, które modderzy zaczęli przerabiać przy użyciu RTX Remix. Obecnie projekt jest zaawansowany i twórcy gruntownie przebudowują poziomy, zachowując gotycki klimat, ale nadając mu znacznie większą głębię wizualną.


Alpha 0.0.2 Trailer - ModDB

Painkiller

Mod do kultowego polskiego FPS-a jest już grywalny. Zespół modderski ręcznie rozmieszcza nowe źródła światła, wymienia tekstury na zgodne z PBR i dodaje efekty cząsteczkowe, co sprawia, że intensywna akcja nabiera zupełnie nowej dynamiki.

Need for Speed: Underground & Colin McRae Rally 3

Wyścigówki z początku lat 2000 przeszły prawdziwą metamorfozę. Dodano wolumetryczne światło, odbicia, zaktualizowane modele otoczenia i tekstury, które zmieniają miejskie i leśne trasy w fotorealistyczne scenerie.


Colin Mcrae Rally 3 2025 06 06 03 16 51 09 - ModDB

Star Wars: Jedi Outcast & Republic Commando

Modderzy nadają zupełnie nowego klimatu tym kultowym shooterom z uniwersum Gwiezdnych Wojen, wykorzystując ray tracing do symulacji światła świetlnych mieczy, refleksów blasterów i realistycznych odbić w futurystycznych lokacjach.

Wśród kandydatów znaleźć można także inne tytuły, w tym Black Mesa, I-Ninja, Sonic Adventure czy Portal 2. 

Path tracing nie tylko dla AAA

Path tracing znany jest głównie z takich tytułów jak Cyberpunk 2077 czy Alan Wake 2, ale to właśnie mody pokazują jego najbardziej imponujące zastosowanie. NVIDIA po raz pierwszy wprowadziła technologię śledzenia ścieżki w grach Quake II i Portal, jednak od tego czasu twórcy modów przerobili również inne klasyczne tytuły, pozwalając użytkownikom dysponującym wydajnymi kartami graficznymi spojrzeć na nie w nowym świetle. Mowa o takich produkcjach jak: Doom, Doom II, oryginalny Quake, Half-Life, Descent i wiele innych. Trwają również prace nad ambitną, fanowską przeróbką Half-Life 2 na RTX.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Konkurs RTX Remix pokazuje, jak ray tracing może odmienić klasyczne gry

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł