PlayStation dalej tnie koszty. Sony zwalnia 30% załogi w uznanym studiu

PlayStation dalej tnie koszty. Sony zwalnia 30% załogi w uznanym studiu

Kolejne znane studio padło ofiarą dali zwolnień w branży gier wideo, a tym razem padło na Bend Studio, czyli jedną z ekip należących do Sony. Informację jako pierwszy podał Jason Schreier z Bloomberga, a wkrótce później sama firma potwierdziła redukcję etatów w mediach społecznościowych.

„Dziś pożegnaliśmy się z kilkoma niesamowicie utalentowanymi członkami zespołu, w momencie gdy przechodzimy do naszego kolejnego projektu. Jesteśmy głęboko wdzięczni za ich wkład, to oni współtworzyli nasze DNA, a ich wpływ na naszą historię pozostanie niezatarty” – napisało studio na platformie X.

Kolejne znane studio padło ofiarą dali zwolnień w branży gier wideo, a tym razem padło na Bend Studio, czyli jedną z ekip należących do Sony.

Uznane studio, trudna decyzja

Bend Studio zasłynęło w ostatnich latach dzięki wydanemu w 2019 roku Days Gone, czyli postapokaliptycznej grze akcji z otwartym światem i hordami zombie, która niedawno doczekała się remastera. Wcześniej studio było znane z kultowej serii Syphon Filter, a także gier na PSP i PS Vitę, takich jak Resistance: Retribution i Uncharted: Golden Abyss.

Choć oficjalny komunikat studia nie precyzował liczby osób objętych zwolnieniami, Jason Schreier podał, że redukcja dotknęła aż 30% zespołu, czyli około 40 pracowników.

Sony's Bend studio, which canceled a live-service game earlier this year, is laying off 30% of staff today (around 40 people), Bloomberg News has learned. The studio has been spinning up a new project following the cancellation.

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 10 czerwca 2025 20:12

„To trudny moment dla naszego zespołu, ale darzymy ogromnym szacunkiem każdego, kto pomógł nam dojść do tego miejsca” – dodano w oświadczeniu. „Idziemy naprzód z pasją, kreatywnością i innowacyjnością, które napędzają naszą wizję przyszłości”.

Tło zwolnień: kasacja projektów i niepewna przyszłość

Wcześniej w tym roku Sony anulowało dwa niezapowiedziane projekty typu live service i jeden tworzony przez Bend Studio, a drugi przez Bluepoint Games. Choć szczegóły tych produkcji nigdy nie zostały ujawnione, plotki sugerowały, że Bluepoint pracowało nad doświadczeniem online w uniwersum God of War.

Na razie nie wiadomo, czy Bluepoint Games również zostanie dotknięte podobnymi zwolnieniami, jednak obecne wydarzenia rzucają cień niepewności na przyszłość mniejszych zespołów w ramach PlayStation Studios.

W świetle rosnących kosztów produkcji gier i coraz większej presji ze strony rynku na sukces finansowy, zwolnienia w branży stają się niestety normą. Dla fanów twórczości Bend Studio pozostaje mieć nadzieję, że mimo okrojonego składu, zespół zdoła stworzyć kolejną unikalną produkcję, która utrzyma ich reputację, bo to jeden z najbardziej niedocenianych deweloperów w portfolio Sony.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingSony

Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation dalej tnie koszty. Sony zwalnia 30% załogi w uznanym studiu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł