Kultowa funkcja Steam ma intrygującą historię. Zawdzięczamy ją Half-Life 2

Kultowa funkcja Steam ma intrygującą historię. Zawdzięczamy ją Half-Life 2

Ankieta Steam dotycząca sprzętu ma bardzo ciekawą historię. Jak przyznał jeden z inżynierów Valve jej powstanie jest ściśle związane z brakiem danych o sprzęcie używanym przez graczy na etapie tworzenia Half-Life 2.

Chyba wszyscy użytkownicy Steam kojarzą okresowe i dobrowolne badanie sprzętu, o jakie prosi nas platforma. Dzięki niemu Valve jest w stanie określić, z jakich podzespołów najczęściej korzystają gracze. To prawdziwa skarbnica wiedzy nie tylko dla ich samych, ale również dla innych twórców gier. Jako że Steam zrzesza ogromną społeczność graczy dane na temat sprzętu potrafią ułatwić deweloperom podejmowanie decyzji związanych z wymaganiami tytułów, nad którymi pracują. Twórcy nie mogą bowiem przesadzić, bo co z tego, że gra zaoferuje realistyczną grafikę, skoro na jej płynne uruchomienie będzie mogła pozwolić sobie tylko garstka.

Aby dojść do początków ankiety Steam musimy cofnąć się o ponad 20 lat. Konkretniej mówiąc do etapu projektowania Half-Life 2.

Aby dojść do początków ankiety Steam musimy cofnąć się o ponad 20 lat. Konkretniej mówiąc do etapu projektowania Half-Life 2. Niedawno gra obchodziłą swoje 20 urodziny, z okazji których Valve przygotowało masę atrakcji dla fanów. Przygotowano specjalną stronę internetową, na której ogłoszono aktualizację z okazji 20-lecia gry i udostępniono kilka ciekawych smaczków. Z tej okazji na Steam Hal-Life 2 został również udostępniony do pobrania za darmo.

Na tym się jednak nie skończyło, bo Valve stworzyło 2-godzinny materiał wideo z twórcami Half-Life 2. Dowiadujemy się z niego, że studio miało nie lada problem z ustaleniem odpowiednich wymagań sprzętowych. Na tamte czasy ciężko było określić jakie podzespoły gracze mają w swoich komputerach. Z pomocą przyszła właśnie ona - ankieta Steam.

Valve nie mogło uzyskać danych o sprzęcie graczy, a na tamte czasy było to nawet ważniejsze niż dzisiaj

Podczas wywiady z okazji 20. rocznicy Half-Life 2 starszy inżynier Valve, Jay Stelly, powiedział, że na początku XXI wieku różnice między procesorami były znacznie większe niż dzisiaj. Sprowadzały się one nie tylko do wydajności, ale również sposobu, w jaki sprzęt renderuje. W związku z tym Valve próbowało zaczerpnąć rady u Microsoftu pytając czy mają oni dane na przykład o ilości komputerów posiadających grafikę zgodną z DX7 lub DX8. Twórcy nie uzyskali jednak odpowiedzi, bo takich danych zwyczajne nie było. Postanowili więc uzyskać je na własną rękę.

Właśnie tak powstała ankieta dotycząca sprzętu, którą zintegrowano z wczesną wersją platformy Steam. W maju 2003 roku po raz pierwszy udostępniono wyniki ankiety. Na tamten czas Steam nie miał jeszcze aż tak dużej społeczności jak dzisiaj, ale nawet stosunkowo niewielka ilość informacji o sprzęcie graczy wydaje się dużo lepsza niż dostosowywanie wymagań gry po omacku.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Kultowa funkcja Steam ma intrygującą historię. Zawdzięczamy ją Half-Life 2

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł