Lenovo pokonuje konkurencję we wszystkich segmentach. Dwucyfrowy wzrost na każdym rynku


Lenovo pokonuje konkurencję we wszystkich segmentach. Dwucyfrowy wzrost na każdym rynku

Lenovo ogłosiło rekordowe wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2025/26, w którym całkowite przychody Grupy osiągnęły najwyższy w historii poziom 20,5 mld USD, co oznacza wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Skorygowany dochód netto 1 wzrósł o 25% rok do roku do 512 mln USD, a skorygowana marża dochodu netto wzrosła do 2,5% dzięki wyższym przychodom.

Grupa Lenovo osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku we wszystkich głównych grupach biznesowych i regionach sprzedaży. Udział przychodów związanych ze sztuczną inteligencją wzrósł o 13 punktów procentowych w ujęciu rok do roku, stanowiąc 30% całkowitych przychodów Grupy w tym kwartale. Wzrost ten był napędzany przez wysoką dwucyfrową dynamikę przychodów z serwerów AI oraz trzycyfrową dynamikę przychodów z komputerów AI, smartfonów AI i usług AI.

Wyniki Lenovo

Wraz z początkową falą rozbudowy infrastruktury w erze sztucznej inteligencji trend ewoluuje w kierunku fazy bardziej skoncentrowanej na człowieku i przedsiębiorstwie, ponieważ duże modele językowe stają się towarem, a priorytety użytkowników przesuwają się w kierunku personalizacji i domeny prywatnej.

Grupa Lenovo osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku we wszystkich głównych grupach biznesowych i regionach sprzedaży.

Lenovo

Ewolucja ta otwiera nowe możliwości w zakresie urządzeń, infrastruktury hybrydowej i rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, umożliwiając Grupie rozszerzenie swojej pozycji lidera w dziedzinie osobistej sztucznej inteligencji i dalsze dostarczanie wartości dodanej w zakresie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw.

Wraz ze stabilizacją sytuacji makroekonomicznej firma Lenovo pozostaje zaangażowana w realizację strategii Hybrid AI oraz inwestowanie w innowacje, aby zapewnić akcjonariuszom długoterminowe zyski i sprawić, by sztuczna inteligencja była naprawdę spersonalizowana.

Rada dyrektorów Lenovo ogłosiła wypłatę dywidendy śródrocznej w wysokości 8,50 centów HK na akcję.

 

Lenovo odpowiada na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na hiperpersonalizację dzięki strategii Personal AI: „One Personal AI, Multiple Devices’”. Wprowadzony na rynek globalny podczas Tech World 6 stycznia 2026 r. superagent osobistej sztucznej inteligencji Lenovo będzie płynnie koordynował działanie urządzeń przenośnych i otoczenia, aby postrzegać, uczyć się i działać jak jego użytkownik, stając się ostatecznie prawdziwym „Personal AI Twin”.

Intelligent Devices Group (IDG), będąca głównym motorem strategii osobistej sztucznej inteligencji Lenovo, osiągnęła dobre wyniki w drugim kwartale roku finansowego 2025/2026:

  • Całkowite przychody IDG wzrosły o prawie 12% rok do roku, osiągając 15,1 mld USD
  • Pozycja lidera na rynku komputerów osobistych została wzmocniona dzięki rekordowemu udziałowi w rynku wynoszącemu 25,6%, co jeszcze bardziej zwiększyło przewagę nad drugim graczem
  • Dział komputerów osobistych i urządzeń inteligentnych utrzymał wiodącą w branży rentowność, napędzaną solidnymi wynikami segmentów o wysokiej marży
  • Penetracja komputerów PC z AI przyspieszyła, stanowiąc 33% wszystkich dostaw komputerów PC Lenovo. Lenovo zajmuje pierwsze miejsce na świecie w segmencie komputerów PC z AI z systemem Windows, z udziałem w rynku wynoszącym 31,1%. Smartfony Motorola osiągnęły rekordową sprzedaż
  • Szczególnie zachęcająca jest dynamika rozwoju urządzeń AI, których udział w przychodach wzrósł o 17 punktów procentowych rok do roku, osiągając 36%

Wykorzystanie zalet sztucznej inteligencji hybrydowej, od infrastruktury po rozwiązania i usługi

Lenovo rozwija swoją strategię Enterprise AI, aby pomóc klientom przekształcić dane i wiedzę w praktyczne informacje i wartość. Grupa ma dobrą pozycję, aby napędzać transformację Enterprise AI i opracować „AI Twin” dla klientów. Przejście od szkolenia AI w chmurze do lokalnego i brzegowego wnioskowania powinno przyczynić się do większego wzrostu w zakresie urządzeń AI i aplikacji AI, co jeszcze bardziej rozszerzy całkowity rynek zbytu firmy.

Infrastructure Solutions Group (ISG) jako kluczowy motor napędowy infrastruktury hybrydowej Lenovo, odnotował silny wzrost w drugim kwartale roku finansowego 25/26:

  • Przychody wzrosły o 24% rok do roku do 4,1 mld USD dzięki dalszej skutecznej realizacji podwójnej strategii CSP (Cloud Service Provider) i Enterprise SMB
  • Działalność CSP przyniosła rekordowe przychody w drugim kwartale roku obrotowego
  • Przychody z działalności w zakresie infrastruktury AI osiągnęły wysoki dwucyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a perspektywy na przyszłość są bardzo dobre
  • Przychody z wiodących w branży rozwiązań w zakresie chłodzenia cieczą wzrosły o 154% w ujęciu rok do roku
  • Dzięki optymalizacji modeli biznesowych Enterprise SMB w celu lepszego zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów korporacyjnych i małych i średnich przedsiębiorstw, Grupa jest przekonana, że działalność w zakresie infrastruktury wkrótce powróci do rentownego wzrostu

Solutions and Services Group (SSG) osiągnęła solidny wzrost w drugim kwartale roku finansowego 2025/2026, dostarczając rozwiązania i usługi dla przedsiębiorstw, które wykorzystują zalety hybrydowej sztucznej inteligencji Lenovo:

  • Całkowite przychody SSG wzrosły o 18% rok do roku do 2,6 mld USD – co oznacza 18 kolejnych kwartałów wzrostu przychodów rok do roku
  • Marża operacyjna wzrosła o 1,9 punktu procentowego rok do roku do ponad 22%
  • Przychody z usług wsparcia wzrosły w tempie dwucyfrowym w ujęciu rok do roku; udział przychodów z usług zarządzanych oraz projektów i rozwiązań wzrósł o 1 punkt procentowy w ujęciu rok do roku, osiągając prawie 60% całkowitych przychodów SSG
  • SSG wykorzystuje potencjał Lenovo Hybrid AI Advantage, łącząc fabrykę AI, usługi AI oraz bibliotekę AI zawierające powtarzalne, skalowalne rozwiązania AI dla wybranych branż wertykalnych i funkcji horyzontalnych

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Lenovo pokonuje konkurencję we wszystkich segmentach. Dwucyfrowy wzrost na każdym rynku
 0