LG Display zyskało na pandemii COVID-19

LG Display zyskało na pandemii COVID-19

COVID-19 namieszał w wielu branżach i odbił się negatywnie na działalności różnych segmentów. Do tych z pewnością jednak nie zalicza się LG Display, które zaliczyło najlepszy okres od końcówki 2018 roku. Producent wyświetlaczy opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2020 roku deklarując w nim przychody w wysokości 6,73 biliona wonów koreańskich (5,93 miliarda dolarów) co oznacza progres w porównaniu do 5,3 biliona wonów (4,63 miliarda dolarów) z poprzedniego kwartału oraz 5,8 biliona wonów (5,1 miliarda dolarów) rok temu. LG Display odnotował również zysk operacyjny w wysokości 164 miliardów wonów (144,6 miliona dolarów), dla porównania w poprzednim kwartale była to strata 517 miliardów wonów (455,9 miliona dolarów), a w trzecim kwartale 2019 roku wyniosła ona 436 miliardów wonów (384,5 miliona dolarów). Firma przyznała, że dobrą sytuację zawdzięcza trendowi pracy zdalnej w tym edukacji domowej, który spopularyzował się po wybuchu pandemii koronawirusa.

LG Display w trzecim kwartale 2020 roku odnotował przychody w wysokości 6,73 biliona wonów koreańskich (5,93 miliarda dolarów) co oznacza progres w porównaniu do 5,3 biliona wonów (4,63 miliarda dolarów) z poprzedniego kwartału.

LG Display zyskało na pandemii COVID-19

Dodatkowo progres przychodów o 27 procent kwartał do kwartału był spowodowany ciągłym wzrostem wysyłki wyświetlaczy dla produktów IT, zwiększonej podaży paneli dla nowych produktów mobilnych od strategicznych klientów oraz rozpoczęcia masowej produkcji na pełną skalę ekranów OLED w chińskiej fabryce zlokalizowanej w Guangzhou. Warto podkreślić, iż wyświetlacze do sprzętu IT stanowiły 43 procent przychodów w trzecim kwartale, z kolei na następnych miejscach znalazły się rozwiązania do urządzeń mobilnych - 29 procent i telewizorów - 28 procent. LG Display przewiduje, że końcówka 2020 roku będzie równie udana głównie za sprawą dużych dostaw OLED-ów. Co ciekawe minione miesiące przez COVID-19 do udanych mogą zaliczyć również producenci telewizorów.

Według raportu TrendForce w trzecim kwartale bieżącego roku sprzedano 62,05 mln egzemplarzy telewizorów co jest „historycznym rekordem” i oznacza 12,9-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku oraz 38,8-procentowy skok patrząc na wcześniejszy kwartał. Samsung i LG to dwójka gigantów przewodzących całej stawce. Pierwszy zanotował 36,4-procentową poprawą rok do roku i 67,1 procent w porównaniu z drugim kwartałem, natomiast drugi może wprawdzie pochwalić się mniejszym wzrostem poziomie 6,7 procent względem trzeciego kwartału 2019 roku, ale jednocześnie ogromnym progresem wynoszącym 81,7 procent od ostatniego kwartału. Pomimo wzrostu sprzedaży przyszłość dla producentów telewizorów nie jest szczególnie optymistyczna, gdyż TrendForce prognozuje w następnych miesiącach nieznaczny spadek sprzedaży tych urządzeń.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: LG Display zyskało na pandemii COVID-19

 0