LG odnotowało straty w sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku

LG odnotowało straty w sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku

LG nie jest zbyt mocno kojarzone z produkcją smartfonów i na tym polu wyraźnie odstaje od gigantów pokroju Samsunga, Huawei czy Xiaomi. Potwierdza to najnowszy raport za trzeci kwartał bieżącego roku, który LG opublikowało na swojej stronie. Wynika z niego, iż dział mobilny odpowiedzialny za sprzedaż smartfonów wygenerował straty na poziomie 130 milionów dolarów. Mimo wszystko przytoczone statystyki są lepsze od publikowanych ostatnio - przypomnijmy, że w poprzednim okresie straty wyniosły 185 milionów dolarów, a przed rokiem aż 330 mln dolarów. Chociaż LG nadal jest na minusie, to jednak mamy zauważalną poprawę. O dziwo, LG jest w pełni zadowolone z aktualnej sytuacji i twierdzi, że nowo wdrożona strategia sprawdza się, a wydarzenia idą zgodnie z planem.

Mimo iż LG wciąż pozostaje na minusie, jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów, to firma twierdzi, że wszystko idzie zgodnie z wcześniej ustalonym planem.

LG odnotowało straty w sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku

Firma jest przekonana, że zmniejszony deficyt operacyjny to zasługa przytoczonego biznesplanu, w tym większego skupienia się na mniej zamożnych klientach, szukających urządzeń ze średniej półki cenowej. Trzeba przyznać, że stanowisko LG jest doprawdy interesujące, jeżeli pod uwagę weźmiemy fakt istotnych zmian obejmujących głównie flagowe serie smartfonów. Z kolei kluczowa nowość w kwestii tanich telefonów to zapowiedź pierwszych smartfonów z serii Android One — LG G7 oraz LG G7 Fit, które z racji budżetowego przeznaczenia nie dostały szczególnie wydajnych podzespołów (wewnątrz znajdziemy procesory Snapdragon 835 i Snapdragon 821). Największe nadzieje firma pokłada jednak w modelu LG V40 ThinQ, który zgodnie z założeniami ma napędzić sprzedaż oraz poprawić budżet w czwartym kwartale 2018 roku.

Niestety LG nie podało żadnych danych odnośnie sprzedaży konkretnych wersji smartfonów. Wcześniejsze szacunki wskazują, że LG G7 ThinQ na terenie Korei Południowej cieszył się większym zainteresowaniem, a tym samym miał większą ilość zamówień przedpremierowych od swego poprzednika LG G6. Podczas gdy dział mobilny walczy z przeciwnościami losu, LG jako cała firma w trzecim kwartale 2018 roku wypadła całkiem dobrze, generując zysk operacyjny wynoszący 677,7 milionów dolarów. Wielka szkoda, że Koreańczycy tak odstają względem konkurencji, ponieważ do niedawna wdrażali bardzo interesujące pomysły, np. dwa obiektywy w przedniej kamerze. Ostatnimi czasy konkurencja podłapała jednak ten pomysł i znacząco go rozwinęła, implementując większą ilość obiektywów. Tak czy inaczej, widać poprawę względem ubiegłym okresów rozliczeniowych, liczymy więc na to, że LG zdoła w jakimś stopniu dotrzymać kroku rywalom na rynku urządzeń mobilnych.

Komentarze do: LG odnotowało straty w sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku