The Venture Reality Fund, organizacja zajmująca się analizą rynku VR, odnotowała wzrost firm tworzących software i hardware pod Wirtualną Rzeczywistość - aż o 40%.
Dane pochodzą z zeszłego roku. Rynek VR uświadczył największego wzrostu w sektorach gier i rozrywki, który rozrósł się niemal dwukrotnie - zarówno w kwestii nowo założonych firm, jak i tych istniejących. Sytuacja dotyczy Ameryki i Azji. Sporo niezależnych firm wygenerowało dochody na poziomie przekraczającym próg rentowności. Tendencja wzrostowa nie ograniczyła się wyłącznie do gier i również dała się odczuć w dziedzinie edukacji, rozwiązań biznesowych, opieki zdrowotnej i dziennikarstwa. Ponadto startupy zajmujące się VR w kategorii reklamy i usług analitycznych doświadczyły sporego zainteresowania ze strony inwestorów. Ogólnie rzecz biorąc, dane te pokrywają się z prognozami SuperData, według których zyski z samego sprzętu Wirtualnej Rzeczywistości osiągną w 2017 roku aż 3,6 mld dolarów i będą stale wzrastać.
Popularności szczególnie nabierają aplikacje i interaktywne interfejsy z możliwością doświadczania zawartości (takich jak zdjęcia i filmiki) w 360 stopniach. Ponadto, znacznie rozwinęły się firmy zajmujące się opracowywaniem technologii 3D audio. Coraz więcej pojawia się w przestrzeni VR znanych firm, takich jak HP, czy Lenovo, które jakiś czas temu zapowiadały opracowanie zestawów VR pod Windows 10 i obowiązujący tam standard Windows Hologprahic. Z racji rozwoju nie tylko branży rozrywkowej, ale także biznesowej oraz coraz bardziej przystępnym cenom, może właśnie teraz nadejdą dla VR korzystne czasy, aby zawojować salony. W ubiegłym roku, według badań SuperData, oprogramowanie pod technologie VR wygenerowało 300 milionów dolarów przychodu. W tym roku wynik ten powiększy się aż czterokrotnie. Wszystko to pokazuje, jak dynamicznie i prężnie rozwijającym się rynkiem jest Wirtualna Rzeczywistość. Przy sprzedaży PlayStation VR przekraczającej najśmielsze oczekiwania Sony, a także przy coraz większej ilości firm zaangażowanych w tworzenie oprogramowania i niedawnym sporym cięciu ceny Oculus Rift i Touch, przyszłość tego segmentu rynku zapowiada się dość ekscytująco.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Liczba firm zajmujących się technologią VR wzrosła o 40%