Lidl rozwija sprzedaż internetową i coraz mocniej stawia na połączenie e-commerce z tradycyjnym handlem w sklepach stacjonarnych. Sieć sklepów wprowadza usługę click & collect we Francji, w ramach której klienci mogą zamawiać produkty przez internet i odbierać je w specjalnych skrytkach zainstalowanych przy sklepach stacjonarnych.
To rozwiązanie ma nie tylko ułatwić odbiór zakupów, ale też zwiększyć ruch w sklepach. Lidl znalazł sposób, by zachęcić klientów do wejścia do placówek – koszt dostawy ma być zwracany w postaci bonów, które można wykorzystać właśnie na miejscu. Dzięki temu klienci nie tylko odbiorą paczkę, ale być może zrobią też dodatkowe zakupy.
Lidl wprowadza usługę, która ma ułatwić robienie zakupów
Nowa usługa rusza na rynku francuskim, gdzie Lidl działa od dawna, ale też mierzy się z dużą konkurencją. Do lipca 2025 roku specjalne skrytki mają się pojawić w aż 1000 francuskich sklepach, a docelowo zostaną udostępnione w prawie wszystkich placówkach. We Francji Lidl ma obecnie ponad 1600 sklepów, więc skala projektu jest znacząca.
Warto przypomnieć, iż w Polsce Lidl również testował usługę click & collect, ale w nieco innej formie.
W latach 2020–2021 w jednej poznańskiej placówce można było rezerwować produkty spożywcze przez internet i odbierać je w sklepie. Projekt jednak nie został rozwinięty i zakończył się na etapie pilotażu.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Lidl ma nową usługę. Od razu budzi skojarzenia