Firma Lightyear niedawno rozpoczęła produkcję bardzo drogiego samochodu solarnego Lightyear 0, ale już szykuje znacznie tańszą wersję Lightyear 2, która ma kosztować poniżej 40 tys. USD.
Solarne samochody elektryczne mają przed sobą jeszcze wiele trudnych problemów do rozwiązania. Jeśli ma to być zwykły wieloosobowy samochód o wystarczającej mocy, przestronnym wnętrzu i komforcie, nie może być ekstremalnie lekki. Również przestrzeń, w której można umieścić panele słoneczne, jest bardzo ograniczona, więc zwiększanie ich ilości, w celu zwiększenia wydajności nie jest rozwiązaniem. Ponadto samochód nie zawsze jest zaparkowany pod bezchmurnym niebem, ale może znajdować się w cieniu domów, drzew i wielu innych przeszkód.Lex Hoefsloot z firmy Lightyear dał jednak do zrozumienia, że za samochód solarny uważa taki, który może przejechać połowę kilometrów w ciągu roku na energii słonecznej. Wiadomo bowiem, że zimą nie zbiera w ten sposób prawie żadnej energii i trzeba go ładować niemal tak często, jak każdy inny samochód elektryczny, natomiast latem zobaczy ładowarkę w zasadzie tylko na długich trasach.
Ostateczna cena solarnego Lightyear 0 znacznie odbiega od pierwotnie zapowiadanej. Czy w przypadku tańszego Lightyear 2 uda się utrzymać pułap 40 000 USD?
Firma Lightyear produkuje już jeden samochód zasilany energią słoneczną. Nazywa się Lightyear 0 i ma 5 m2 paneli słonecznych. Problem w tym, że pierwotnie miał kosztować 150 000 euro, ale ostatecznie do sprzedaży trafił w cenie 250 000 euro. Firma dała jednak do zrozumienia, że nadchodzący Lightyear 2 powinien trafić do masowej produkcji i kosztować mniej niż 40 tys. USD. Czy coś takiego się uda, dopiero się okaże, jednak można spodziewać się, że ostateczna cena wzrośnie co najmniej o połowę.
Nowość powinna oferować zasięg ponad 500 mil (800 km), a sprzedaż w USA powinna rozpocząć się pod koniec 2025 roku. Samochód jest wciąż w fazie rozwoju, więc firma nie chce publikować bardziej szczegółowych danych technicznych. Wiemy tylko, że zaoferuje on łączność V2G, a akumulator może wtedy służyć jako bufor dla sieci elektrycznej.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Lightyear 2 - solarny samochód elektryczny doczeka się tańszej wersji