Loot boxy budzą kontrowersje, ale są opłacalne. Przykład Counter-Strike pokazuje jak bardzo

Loot boxy budzą kontrowersje, ale są opłacalne. Przykład Counter-Strike pokazuje jak bardzo

Loot boxy wywołały kontrowersje i dyskusje różnych organizacji, które oskarżyły deweloperów gier o propagowanie hazardu. Jak jednak pokazuje przykład Counter-Strike skrzynki z łupami to dochodowy biznes dla twórców, dlatego nic nie wskazuje na to, by mieli z niego zrezygnować.

Według Business Insider, w zeszłym roku Counter-Strike zarobił prawie 1 miliard dolarów ze skrzynek z łupami – skrzynek, które gracze mogą kupić, zawierających losowe przedmioty o różnej wartości – co jest kontrowersyjną funkcją, którą niektóre organy regulacyjne porównują do hazardu. Wiadomo, że gracze wydają duże sumy pieniędzy na przedmioty w grach, szczególnie w CS-ie, gdzie w 2023 r. wirtualna skórka na broń została sprzedana za ponad 500 000 dolarów. CS2 Case Tracker monitoruje przychody z Counter-Strike i podaje, że gra wygenerowała 980 milionów dolarów za sprzedaż samych kluczy do skrzynek z łupami.

Przykład CS2 pokazuje jak bardzo skrzynki z łupami są opłacalne dla twórców gier mimo budzących kontrowersji.

Loot boxy budzą kontrowersje, ale są opłacalne. Przykład Counter-Strike pokazuje jak bardzo

Jak podaje The Daily Dot do statystyk nie wliczono nawet dodatkowych zakupów dokonywanych przez graczy za pośrednictwem Steam ani specjalnych pakietów sprzedawanych w sklepie CS2. Choć skrzynki z łupami są dochodowe dla studiów gier, gracze i organy regulacyjne od dawna debatują, czy promują one hazard wśród nieletnich.

Chociaż ich dokładna mechanika różni się w zależności od gry, skrzynki z łupami zasadniczo działają tak samo: kupujesz skrzynki z łupami za walutę w grze lub prawdziwe pieniądze, a to z kolei zapewnia losową nagrodę. Nagrody te mają zazwyczaj charakter kosmetyczny i zapewniają graczowi nowy element ubioru lub nowy wygląd broni, ale nie dają żadnej praktycznej przewagi w rozgrywce.

W 2020 roku parlament Wielkiej Brytanii opublikował raport dotyczący hazardu, z którego wynika, że w UK około 55 000 osób w wieku od 11 do 15 lat ma problemy z hazardem. W raporcie zalecono zmianę klasyfikacji „skrzynek z łupami” w grach wideo na gry hazardowe zgodnie z obowiązującą w tym kraju ustawą o grach hazardowych z 2005 roku.

Jedno z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu w Yorku wykazało, że 71% najpopularniejszych gier na Steamie w latach 2010–2019 zawierało skrzynki z łupami, które można było kupić. Mimo kontrowersji brytyjska Komisja ds. Hazardu stwierdziła, że nie może podejmować działań w sprawie skrzynek z łupami, ponieważ ustawa o grach hazardowych nie reguluje takiej praktyki.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Loot boxy budzą kontrowersje, ale są opłacalne. Przykład Counter-Strike pokazuje jak bardzo

 0