Burza wokół Star Wars Battlefron 2 nie cichnie, a afera związana z loot boxami, czyli skrzynkami zawierającymi losową zawartość, za które trzeba zapłacić prawdziwą walutą, zatacza coraz większe kręgi. Loot boxy już jakiś czas były pod obserwacją, jednakże Battlefront II był tutaj iskrą, która wywołała prawdziwą eksplozję
Belgijska komisja zajmująca się grami podjęła decyzję, iż loot boxy powinny definitywnie być sklasyfikowane w kategoriach hazardu. W zeszłym tygodniu pojawiły się pierwsze doniesienia, iż owa komisja rozpoczęła dochodzenie w sprawie gier pokroju Star Wars Battlefront II. Ta najnowsza produkcja Electronic Arts oferuje możliwość zakupu skrzynek z dodatkową zawartością otrzymywaną za walutę w grze, jednakże zakup tej wirtualnej waluty odbywa się za pomocą realnych pieniędzy. Ponieważ bonusy znajdujące się w skrzynkach są losowe i użytkownicy nie wiedzą co się w nich znajduje aż do momentu otwarcia paczki, to stan taki technicznie podpada pod hazard. Konsekwencją wydania takiej opinii jest żądanie zablokowania loot boxów w całej Europie, czego domaga się belgijski minister sprawiedliwości, który podkreśla, że "połączenie hazardu z grami to ogromne zagrożenie dla psychiki, zwłaszcza u młodych graczy".
Czy loot boxy faktycznie są takim zagrożeniem jak przedstawiają to politycy?
Komisja przyjrzała się również innej produkcji wykorzystującej podobny system wyciągania pieniędzy od graczy, czyli Overwatch. Użytkownicy mogą kupić kredyty, za które otrzymują dodatkowe skórki, malowania i inne bonusy. Jednakże mogą oni również kupować loot boxy, które kosztują znacząco mniej kredytów, jednakże przedmioty w skrzyni są wybierane losowo. Na rynku jest wiele gier, które wykorzystują system podpadający pod hazard i problem dotyczy również tytułów pokroju Counter-Strike GO, czy choćby Rainbow Six: Siege. O ile to wszystko może się wydawać niegroźną zabawą, to analitycy z z firmy SuperData dostarczyli informacji, iż 55% brytyjskich graczy w przedziale 25 do 34 lat przechodzi z wirtualnego hazardu do hazardu opartego o prawdziwe pieniądze, co oznacza, że hazard w grach może wywoływać większe problemy, niż się pozornie wydaje. Zarówno Star Wars Battlefront II jak i Overwatch posiadają kategorię wiekową PEGI 12, co oznacza iż w zasadzie gry te promują hazard wśród małoletnich graczy. Poza Belgią również Holendrzy przyglądają się regulacji loot boxów w grach, póki co jednak nie podsumowali swoich wniosków. Jeśli jednak okaże się, że loot boxy stoją w sprzeczności z holenderskim prawem, to wydawcy będą musieli zapłacić wysokie kary. Również parlament brytyjski zauważył problem i jest wielce prawdopodobne, że poprą stanowisko Belgów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Loot boxy to hazard. Belgia chce wprowadzić ich zakaz w całej Europie