Po tym, jak producenci smartfonów zaczęli wprowadzać funkcje satelitarne do swoich flagowców, a Google zaprezentowało Pixel Watch 4 z satelitarnym SOS, Garmin postanowił odpowiedzieć premierą Fenix 8 Pro, zegarka, który łączy LTE, satelitarną łączność inReach oraz nowoczesny wyświetlacz microLED.
Fenix 8 Pro to zegarek, który działa całkowicie niezależnie od smartfona. Dzięki LTE użytkownik może wykonywać połączenia głosowe, wysyłać SMS-y oraz korzystać z funkcji LiveTrack (udostępnianie lokalizacji) czy prognoz pogody.
Garmin korzysta tu jednak z własnej aplikacji Garmin Messenger i własnych subskrypcji, a nie z pakietów operatorów komórkowych. Warto dodać, że zegarek działa w technologii LTE-M, zoptymalizowanej pod niskie zużycie energii.
Fenix 8 Pro to zegarek, który działa całkowicie niezależnie od smartfona.

Poza zasięgiem sieci komórkowej uruchamia się system inReach, który przez lata ewoluował z prostego przesyłania krótkich wiadomości w pełnoprawny system obsługujący także dwustronne wiadomości głosowe. Co ciekawe, Google współpracuje z Garminem w ramach swojej funkcji Satellite SOS.

microLED - technologia przyszłości na ręku
Największą nowością technologiczną jest jednak wersja z wyświetlaczem microLED. To technologia, która ma być następcą OLED-ów. Ta oferuje nawet 4500 nitów jasności, co znacznie przewyższa np. Apple Watch Ultra 2 czy Pixel Watch 4 (ok. 3000 nitów).

Problemem pozostaje bateria. Wersja microLED (tylko w rozmiarze 51 mm) działa do 4 dni z Always-On Display, podczas gdy wariant OLED wytrzymuje aż 15 dni przy tej samej wielkości koperty. W mniejszym rozmiarze (47 mm) OLED daje do 8 dni pracy. Warto też odnotować brak wersji solarnej, z której Garmin był dotąd znany.

Poza tym na wierzchu tarczy zastosowano szafirowe szkło, materiał wykorzystany do ramki to Tytan, a obudowa wykonana jest z polimeru wzmocnionego włóknem z tylną pokrywą tytanową.

Cena i abonamenty
Ceny Fenix 8 Pro plasują go w segmencie premium:
- 47 mm (OLED) – 1200 USD,
- 51 mm (OLED) – 1300 USD,
- 51 mm (microLED) – aż 2000 USD.
Do tego dochodzi obowiązkowa subskrypcja LTE/inReach. Podstawowy plan Consumer: Enabled kosztuje 8 USD miesięcznie i obejmuje nielimitowane rozmowy i wiadomości tekstowe przez LTE, ale za korzystanie z satelitów trzeba płacić dodatkowo (np. 0,50 USD za SMS, 1 USD za wiadomość głosową). Plan Consumer: Essential za 15 USD miesięcznie oferuje pakiet darmowych wiadomości satelitarnych (50 tekstowych i 10 głosowych). Dostępne są też wyższe poziomy abonamentów oraz pakiety dla firm i zespołów.


Pokaż / Dodaj komentarze do: Garmin odpowiada Apple i Google. Fenix 8 Pro działa bez smartfona, tylko ta cena...