Ludzie ufają TikTokowi bardziej niż tradycyjnym mediom

Ludzie ufają TikTokowi bardziej niż tradycyjnym mediom

Według raportu Reutrsa, odnotowano spadek o 10 punktów procentowych w liczbie osób na całym świecie, które uzyskują dostęp do wiadomości za pośrednictwem tradycyjnych stron internetowych lub aplikacji. Raport wskazuje, że zwłaszcza młodsze grupy preferują korzystanie z mediów społecznościowych, wyszukiwarek lub mobilnych agregatorów jako głównego źródła informacji. To zjawisko wyraźnie różni się od tendencji obserwowanych jeszcze w 2018 roku.

TikTok, Instagram i inne platformy społecznościowe są preferowanym obecnie źródłem informacji.

Według corocznego raportu Reuters Institute for the Study of Journalism dotyczącego rynku mediów cyfrowych, widzowie obecnie bardziej zainteresowani są celebrytami, influencerami i osobistościami mediów społecznościowych niż tradycyjnymi dziennikarzami. Platformy takie jak TikTok, Instagram i Snapchat zyskują coraz większą popularność jako źródła informacji, zwłaszcza wśród osób w wieku od 18 do 24 lat. Raport wskazuje, że 20 procent osób w tej grupie wiekowej korzysta z TikToka do uzyskiwania wiadomości, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto, mniej niż połowa respondentów wykazała duże zainteresowanie wiadomościami w ogóle, co stanowi znaczący spadek w porównaniu z wynikiem 6 na 10 respondentów z 2017 roku.

Młodsze pokolenia wolą platformy społecznościowe od portali informacyjnych, rozgłośni radiowych, czy gazet. Preferują również, żeby to algorytmy dobierały im treści, a nie dziennikarze.

„Nie ma uzasadnionych podstaw, by oczekiwać, że osoby urodzone w latach 2000. nagle zaczną preferować staroświeckie strony internetowe, nie mówiąc już o rozgłośniach i druku, po prostu dlatego, że się starzeją” – powiedział dyrektor Instytutu Reutera Rasmus Nielsen w raporcie, który opiera się na na podstawie ankiety internetowej przeprowadzonej wśród około 94 000 osób dorosłych na 46 rynkach.

Mniej niż jedna trzecia respondentów ankiety uważa, że wybieranie dla nich historii na podstawie wcześniejszej konsumpcji jest dobrym sposobem na otrzymywanie wiadomości. To oznacza spadek o 6 punktów procentowych w porównaniu z poprzednią ankietą przeprowadzoną w 2016 roku. Niemniej jednak, ludzie wciąż nieco bardziej preferują, aby ich wiadomości były dobierane przez algorytmy niż przez redaktorów lub dziennikarzy.

Zaufanie do wiadomości również spadło o 2 punkty procentowe w ciągu ostatniego roku, cofając część postępów, które zostały osiągnięte w wielu krajach w okresie szczytu pandemii koronawirusa. Średnio 40 procent osób twierdzi, że zazwyczaj ufa większości wiadomości.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ludzie ufają TikTokowi bardziej niż tradycyjnym mediom

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł