Mało reklam na Facebooku? Dostaniesz ich więcej w Relacjach

Mało reklam na Facebooku? Dostaniesz ich więcej w Relacjach

Reklamy stanowią dla Facebooka niezwykle ważny element działalności. Firma Marka Zuckerberga planuje zwiększyć wpływy z tego tytułu, wprowadzając nowy typ reklam w Relacjach. Wcześniej platforma przeprowadzi odpowiednie testy, ale docelowo chce umożliwić twórcom treści generowanie przychodów z krótkich relacji udostępnianych w serwisie społecznościowym. Yoav Arnstein, dyrektor ds. monetyzacji aplikacji Facebooka potwierdził, że testy ruszą niebawem, natomiast za zarobek będą odpowiedzialne reklamy przypominające naklejki, za których wyświetlanie autorzy otrzymają część pieniędzy. Odpowiedzialność za ich publikację spłynie bezpośrednio na twórców Stories. Początkowo udział w programie weźmie niewielka liczba użytkowników, lecz finalnie udostępnienie nowego narzędzia jest planowane dla wszystkich zainteresowanych twórców Relacji.

Facebook wprowadzi w Relacjach nowy typ reklamy przypominający naklejki, który pozwoli ich twórcom zarabiać pieniądze za wyświetlenia.

Mało reklam na Facebooku? Dostaniesz ich więcej w Relacjach

Oprócz tego zmieniono zasady zarabiana na krótkich filmach. Dotychczas obowiązywała zasada umieszczania reklam w materiałach trwających minimum 3 minuty, zgodnie z nową regułą czas ten skrócono do 1 minuty. Jednak, aby zarobek był możliwy należy mieć na profilu co najmniej 5 wrzuconych aktywnych filmów oraz 600 tysięcy minut wyświetleń w ciągu miesiąca niezależnie od tego, czy jest to relacja na żywo lub standardowy klip. Dodatkowo Facebook zapewni wsparcie reklam typu In-Stream w transmisjach na żywo dla większego grona twórców - poprzednio były one dedykowane jedynie zaproszonym osobom, natomiast obecnie każdy użytkownik posiadający 60 tysięcy minut transmisji na żywo w ciągu 60 dni kwalifikowuje się do programu. Warto jeszcze wspomnieć o wyłożeniu 7 milionów dolarów mających zachęcić społeczność do przyjęcia wirtualnej waluty Stars al'a prezenty z TikToka.

W założeniu zwiększy to wsparcie ulubionych streamerów na FB Gaming. Początkowo Relacje ze względu na konkurencyjne Stories z Instagrama nie cieszyły się dużą popularnością, chociaż uległo to zmianie w minionych tygodniach. Z tego postanowił skorzystać Mark Zuckerberg. To nie jedyny pomysł amerykańskiej korporacji, a o innym pisaliśmy w ubiegłym miesiącu. Facebook chce zachęcać użytkowników do przekazywania danych o sobie w zamian otrzymają bardziej dopasowane reklamy. Czy jest to opłacalny interes? Na postawione pytanie niech każdy sobie odpowie sam.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Mało reklam na Facebooku? Dostaniesz ich więcej w Relacjach

 0