mBank zapowiedział przerwę w działaniu jednej ze swoich kluczowych usług. Na szczęście mamy jeszcze sporo czasu, by się przygotować, ponieważ nastąpi ona na początku stycznia przyszłego roku. Jednocześnie bank przestrzega przed cyberprzestępcami.
mBank poinformował, że w nocy z 7 na 8 stycznia 2026 roku w godzinach od 2:00 do 5:00 klienci nie skorzystają z Blika. Nie wykonamy przelewu na telefon, nie skorzystamy z kodu Blik do płatności ani nie poprosimy o przelew za pomocą Blika. Bez zmian będzie natomiast można korzystać z karty i zlecać przelewy. Aplikacja mobilna oraz reszta usług także będą działać.
Klienci mBanku na celowniku oszustów
Jednocześnie bank przestrzega klientów przed cyberprzestępcami, którzy rozsyłają fałszywe e-maile i podszywają się w nich pod bank. Informują oni o konieczności aktualizacji danych lub potwierdzenia numeru telefonu. W wiadomości znajduje się link, który prowadzi do podrobionej strony przypominającej serwis mBanku. Jest to jednak pułapka.
Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości e-mail, w których proszą o podanie danych. Takie kampanie są prowadzone także w przypadku innych banków m.in. PKO BP.
W taki odnośnik nie należy nigdy klikać ani podawać danych, ponieważ możemy stracić nie tylko informacje, ale również w dalszej perspektywie pieniądze. Warto też pamiętać o kilku złotych i dla wielu oczywistych zasadach, które zmniejszą ryzyko złapania się w sidła oszustów.
Po pierwsze ani mBank ani żaden inny bank nie wysyła wiadomości email czy SMS-ów, w których udostępnia link i prosi o podanie danych. Dlatego nigdy nie podawajmy danych do logowania na stronach, do których dostajemy linki w wiadomości SMS lub e-mailem.
Nie tylko mBank, ale także PKO BP znalazł się na celowniku oszustów przy czym metoda ich działania jest podobna, wysłanie fałszywego e-maila, w którym proszą o podanei danych na podanej stronie internetowej.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Masz tu konto? mBank ostrzega wszystkich klientów