Nawet RTX 5080 nie daje rady Max Payne 2 z path tracingiem. To nowy benchmark?


Nawet RTX 5080 nie daje rady Max Payne 2 z path tracingiem. To nowy benchmark?

Max Payne 2: The Fall of Max Payne od lat uchodzi za jeden z najlepiej opowiedzianych thrillerów w klimacie noir w historii gier. Remedy już w 2003 roku dostarczyło tytuł, który na PC wyglądał zaskakująco dobrze, a dziś, w 2025 roku, dzięki RTX Remix, klasyk zmienia się w technologiczne monstrum. Monstrum, które potrafi rzucić na kolana nawet kartę GeForce RTX 5080.

Za prace nad modem odpowiada modder Darko9.13, a sama paczka graficzna jest już grywalna i dostępna na ModDB. Ta wprowadza m.in. pełny path tracing, materiały poprawnie reagujące na fizykę, znacząco ulepszone tekstury czy poprawioną geometrię lokacji. Efekt? Max Payne 2 wygląda momentami jak współczesna gra AAA, ale niestety działa jak benchmark z kosmosu.

Max Payne 2 w wersji RTX Remix wygląda fenomenalnie, ale niestety działa jak benchmark z kosmosu.

RTX 5080 dostaje zadyszki. Spadek z 1250 FPS do 40 FPS

W materiale przygotowanym przez MxBenchmarkPC widzimy sceny, w których klasyczny Max Payne potrafi działać na nowym RTX 5080 z absurdalnymi 1250 kl./s… zanim włączymy path tracing. Po odpaleniu pełnego PT licznik klatek spada do zsledwie ok. 40 kl./s, nawet z włączonym DLSS 4 w trybie Performance, czyli z rekonstrukcją obrazu z 1080p. To czyni Max Payne 2 RTX Remix jednym z najbardziej wymagających modów w historii.

Kilka usprawnień, zero optymalizacji? Jeszcze dużo pracy przed premierą

Warto podkreślić, że RTX Remix to narzędzie, które nadal wymaga ręcznego dopracowania modów. Optymalizacja liczby odbić, poziomu szumów, jakości tekstur czy intensywności efektów RT może zmienić wydajność o dziesiątki procent. Autor moda zapowiada dalsze prace, więc jest szansa na poprawę płynności rozgrywki.

RTX Remix ponownie pokazuje, że klasyki mogą przeżyć drugą młodość, ale w pakiecie dostajemy także wymagania godne następnej epoki GPU. Max Payne 2 RTX Remix wygląda naprawdę imponująco i aż dziw bierze, że dwudziestodwuletnia gra wygląda tak dobrze. ale by to udźwignąć potrzebujemy prawdziwego potwora.

Obecnie na RTX 5080 w 1440p da się grać, ale trzeba DLSS 4 i Frame Generation, bo wówczas można liczyć nawet na ok. 100 kl./s. To już wartości w pełni grywalne, ale tylko przy pełnym wykorzystaniu technologii rekonstrukcji obrazu i generowania klatek. Jeśli jednak chcemy już pograć w 4K, to nawet RTX 5080 z DLSS 4 i Frame Generation nie daje rady i tutaj przydałby się flagowy RTX 5090.

Max Payne 1 & 2 Remake na horyzoncie

Na szczęście na horyzoncie są już oficjalne remaki Max Payne 1 & 2 od Remedy Entertainment, które również powinny przynieść uwspółcześnioną grafikę, ale jednocześnie powinny być znacznie lepiej zoptymalizowane. Co prawda nie ujawniono jeszcze ich daty premiery, ale te podobno weszły już w fazę pełnej produkcji, więc jest szansa, że zadebiutują w przyszłym roku.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Nawet RTX 5080 nie daje rady Max Payne 2 z path tracingiem. To nowy benchmark?
 0