NVIDIA wypuściła właśnie nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce, dedykowany wyczekiwanej przez fanów VR grze Half-Life: Alyx. Swoją drogą gra ta zbiera fantastyczne oceny (w tym nawet 10/10) i zdaniem recenzentów, którzy mieli już okazję się z nią zapoznać, ma szansę zmienić oblicze wirtualnej rzeczywistości. Wygląda więc na to, że Valve nie zawiodło i choć fani Half-Life zapewne woleliby zobaczyć pełnoprawną kontynuację serii, to jednak Alyx może okazać się dla nich (a przynajmniej tej części, która posiada stosowne gogle) niezwykle smakowitym kąskiem. Nowy sterownik Zielonych jest jednak o tyle ciekawy, że wprowadza także wsparcie nowej wersji techniki NVIDIA DLSS w grach MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control, a także zawiera optymalizacje dla Resident Evil 3 oraz Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint i uaktywnia obsługę kolejnego monitora zgodnego ze standardem G-SYNC.
MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control otrzymują obsługę techniki DLSS 2.0
Następną ważną cechą sterowników NVIDIA Game Ready jest udostępnianie graczom korzystającym z kart GeForce unikalnych opcji. Najnowszy sterownik Game Ready dodaje obsługę techniki DLSS 2.0 w grach MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control. Warto wspomnieć, że o ile MechWarrior 5: Mercenaries dotychczas nie obsługiwało DLSS, tak Control oferowało wsparcie dla pierwszej generacji tej technologii i ta zapewniała tu naprawdę bardzo dobre rezultaty. DLSS 2.0 to ulepszona sieć neuronowa do głębokiego uczenia, wykorzystywana przez rdzenie Tensor w kartach graficznych RTX, która pozwala zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę w grach, jednocześnie zapewniając wyraźny ostry obraz. DLSS 2.0 oferuje następujące ulepszenia w porównaniu do poprzedniej wersji:
- Doskonała jakość obrazu - DLSS 2.0 zapewnia jakość obrazu porównywalną z natywną rozdzielczością, a renderuje tylko od jednej czwartej do połowy liczby oryginalnych pikseli.
- Świetne skalowanie na wszystkich kartach graficznych RTX i we wszystkich rozdzielczościach - nowa sieć SI bardziej efektywnie wykorzystuje rdzenie Tensor działając nawet 2x szybciej niż poprzednio. Zwiększa tym samym liczbę wyświetlanych klatek na sekundę i eliminuje wcześniejsze ograniczenia dotyczące ustawień i rozdzielczości na poszczególnych kartach graficznych.
- Jedna sieć dla wszystkich gier - oryginalny DLSS wymagał przeszkolenia sieci SI dla każdej nowej gry. DLSS 2.0 wykorzystuje sieć neuronową, która działa w różnych grach. Oznacza to szybszą implementację tej techniki i w efekcie większą liczbę gier wspierających DLSS.
- Ustawienia jakości obrazu - DLSS 2.0 oferuje użytkownikom 3 tryby jakości obrazu (Jakość, Balans, Wydajność), które regulują rozdzielczość renderowania gry. Tryb Wydajność umożliwia nawet 4-krotną interpolację obrazu (1080p → 4K).
Dzięki nowemu sterownikowi Game Ready lista wyświetlaczy zgodnych ze standardem G-SYNC powiększyła się o monitor Acer XB273GX.
Pokaż / Dodaj komentarze do: MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control ze wsparciem dla DLSS 2.0