Świat samochodów i popularnych technologii internetowych jest coraz bardziej ze sobą powiązany, a Mercedes-Benz stara się odpowiedzieć na fakt, że nowe pokolenia chcą przede wszystkim zaawansowanej łączności ze swoim samochodem. Nowa klasa E przyniesie więc wnętrze ze wsparciem dla TikToka, Zooma czy przeglądarki Vivaldi.
Mercedes-Benz, to firma z ogromnymi tradycjami w branży, jednak nie skończyć jak wielu producentów w ubiegłym stuleciu i stara się choć trochę dostosować do czasów. Młode pokolenie, uzależnione od swoich telefonów, oczekuje teraz od samochodu zupełnie innych cech niż w ciągu ostatnich ponad 135 lat motoryzacji. Obecnie na pierwszym miejscu stawia się technologie informacyjne i funkcje łączności, co pięknie ilustruje postawa klientów w Chinach, gdzie dzisiejsze, naszpikowane elektroniką europejskie samochody są mimo wszystko uważane za zbyt głupie, przestarzałe i nieciekawe. Ten trend będzie coraz bardziej widoczny również u nas.
Mercedes chce uczynić z Klasy E biuro i cyfrowe centrum rozrywki na kółkach. System będzie umożliwiał prowadzenie telekonferencji, a także zapewni obsługę... TikToka.
Dlatego Mercedes zaprezentował wnętrze nowej nadchodzącej Klasy E, luksusowego sedana wyższej klasy średniej, który stara się iść trochę z duchem czasu. Podczas gdy to głównie Klasa S była „kulą do wróżenia” pokazującą, co będzie standardem w nowych samochodach za 25 lat, teraz często to mniejsza Klasa E otrzymuje nieco najnowszych technologii przed swoim większym bratem. Nowa wersja systemu multimedialnego MBUX sprawia, że Klasa E to prawdziwy komputer na kółkach.
Z pakietem MBUX Entertainment Plus użytkownik zyskuje łączność 5G i kilka nowych funkcji. Np. muzykę można odbierać nawet trzema zmysłami. Pierwszy to sam słuch (obsługa Dolby Atmos), drugi to dotyk, czyli percepcja wibracji (Burmester 4D, dzięki rezonansowi falowemu), a trzeci to wzrok. Dzięki nastrojowemu oświetleniu system ten może reagować na muzykę i dostosowywać efekty świetlne do głośności i tempa.
W środku znajdą się duże wyświetlacze systemu informacyjno-rozrywkowego, a także wewnętrzne kamery. Zapewniają one np. wygaszenie ekranów, jeśli kierowca nie patrzy na nie podczas jazdy, co ma sprawić, że nie będzie go niepotrzebnie rozpraszał np. film, który ogląda pasażer na przednim siedzeniu. Wewnętrzna kamera daje również możliwość przekształcenia limuzyny w biuro, a system obsługuje np. aplikacje Zoom i Webex do telekonferencji i wspólnej pracy nad projektami. Jeśli trzeba zorganizować spotkanie biznesowe, można to łatwo zrobić z siedzenia kierowcy.
Wspierany będzie też np. portal społecznościowy TikTok, będzie można zagrać w podstawowe gry typu Angry Birds (choć zapewne większość wolałaby tu zobaczyć platformę Steam, co oferuje Tesla) lub skorzystać z przeglądarki internetowej Vivaldi. Opcjonalnie można dodać portal Zync do strumieniowego przesyłania wideo, odtwarzania filmów, oglądania telewizji, sportu, wiadomości i wielu innych. Cyfrowego asystenta można przełączyć w tryb "Just Talk", przez co nie będzie konieczne wydawanie poleceń, mówiąc „Hej Mercedes”. Jednocześnie Mercedes zintegrował z systemem kilka funkcji pomocniczych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Nowy sedan Klasy E trafi na rynek europejski tego lata, a jesienią pojawi się w Stanach Zjednoczonych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Mercedes stawia na młode pokolenie. Klasa E zaoferuje... TikToka, Zoom i Angry Birds