Mercedes wprowadził autonomiczne parkowanie SAE poziomu 4. Są jednak dość poważne ograniczenia

Mercedes wprowadził autonomiczne parkowanie SAE poziomu 4. Są jednak dość poważne ograniczenia

Autonomiczna jazda może wciąż wydawać się pieśnią dalekiej przyszłości, jednak wiele firm pokazuje, że są na dobrym kursie ku opracowaniu odpowiednich technologii. Mercedes-Benz już rozpoczął komercyjną działalność usługi autonomicznej jazdy poziomu 4, czyli bez kierowcy, choć na bardzo ograniczonej przestrzeni.

Z pewnością będziemy musieli jeszcze trochę poczekać na prawdziwą autonomiczną jazdę samochodem, czyli taką, gdy nie będziemy musieli kontrolować "autopilota", a funkcja będzie działać wszędzie, a nie tylko na odpowiednich odcinkach autostrad. Realizując powoli wizję samochodów bez kierowców, Mercedes-Benz uruchamia pierwszą komercyjną usługę autonomicznej jazdy SAE na poziomie 4. Dotyczy to jednak tylko luksusowych sedanów Klasy S i elektrycznych EQS, które są wyposażone w system Level 3 Drive Pilot. System wkrótce zostanie uzupełniony o Inteligentnego Pilota Parkowania, który jest już systemem autonomicznym 4 poziomu. Nie będzie zatem wymagać obecności użytkownika auta.

Mercedes-Benz wprowadził usługę autonomicznej jazdy poziomu 4, czyli bez kierowcy - dotyczy to jednak tylko parkowania i to w ściśle określonym miejscu.

Niestety, choć jak dotąd zapowiedź Mercedes-Benz brzmi bardzo entuzjastycznie, to musimy nieco stonować nastroje. Na razie automatyczne parkowanie dotyczyć będzie tylko lotniska w Stuttgarcie oraz hali parkingowej P6 z dwoma wymienionymi powyżej rodzajami samochodów. We współpracy z firmą Apcoa, platformą mobilną Apcoa Flow oraz aplikacją mobilną Mercedesa kierowcy będą mogli zarezerwować miejsce parkingowe na lotnisku, mieć możliwość zbliżeniowego wjazdu i wyjazdu oraz płatności przez system.

Zamiast szukać miejsca parkingowego, kierowcy zatrzymują się na z góry określonym miejscu, a następnie samochód automatycznie kieruje się na zarezerwowane miejsce (usługa Automatycznego Parkowania). Po przybyciu na miejsce kierowca może w podobny sposób przywołać swój samochód. Chociaż jest to jazda na poziomie 4, należy zauważyć, że dotyczy to tylko tej ograniczonej przestrzeni i nie jest możliwe korzystanie z samochodu w ten sam sposób na normalnych drogach i innych parkingach, gdzie samochody nadal działają na maksymalnie 3 poziomie, więc trzeba kontrolować ich zachowanie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Mercedes wprowadził autonomiczne parkowanie SAE poziomu 4. Są jednak dość poważne ograniczenia

 0