Autonomiczna jazda może wciąż wydawać się pieśnią dalekiej przyszłości, jednak wiele firm pokazuje, że są na dobrym kursie ku opracowaniu odpowiednich technologii. Mercedes-Benz już rozpoczął komercyjną działalność usługi autonomicznej jazdy poziomu 4, czyli bez kierowcy, choć na bardzo ograniczonej przestrzeni.
Z pewnością będziemy musieli jeszcze trochę poczekać na prawdziwą autonomiczną jazdę samochodem, czyli taką, gdy nie będziemy musieli kontrolować "autopilota", a funkcja będzie działać wszędzie, a nie tylko na odpowiednich odcinkach autostrad. Realizując powoli wizję samochodów bez kierowców, Mercedes-Benz uruchamia pierwszą komercyjną usługę autonomicznej jazdy SAE na poziomie 4. Dotyczy to jednak tylko luksusowych sedanów Klasy S i elektrycznych EQS, które są wyposażone w system Level 3 Drive Pilot. System wkrótce zostanie uzupełniony o Inteligentnego Pilota Parkowania, który jest już systemem autonomicznym 4 poziomu. Nie będzie zatem wymagać obecności użytkownika auta.
Mercedes-Benz wprowadził usługę autonomicznej jazdy poziomu 4, czyli bez kierowcy - dotyczy to jednak tylko parkowania i to w ściśle określonym miejscu.
Niestety, choć jak dotąd zapowiedź Mercedes-Benz brzmi bardzo entuzjastycznie, to musimy nieco stonować nastroje. Na razie automatyczne parkowanie dotyczyć będzie tylko lotniska w Stuttgarcie oraz hali parkingowej P6 z dwoma wymienionymi powyżej rodzajami samochodów. We współpracy z firmą Apcoa, platformą mobilną Apcoa Flow oraz aplikacją mobilną Mercedesa kierowcy będą mogli zarezerwować miejsce parkingowe na lotnisku, mieć możliwość zbliżeniowego wjazdu i wyjazdu oraz płatności przez system.
Zamiast szukać miejsca parkingowego, kierowcy zatrzymują się na z góry określonym miejscu, a następnie samochód automatycznie kieruje się na zarezerwowane miejsce (usługa Automatycznego Parkowania). Po przybyciu na miejsce kierowca może w podobny sposób przywołać swój samochód. Chociaż jest to jazda na poziomie 4, należy zauważyć, że dotyczy to tylko tej ograniczonej przestrzeni i nie jest możliwe korzystanie z samochodu w ten sam sposób na normalnych drogach i innych parkingach, gdzie samochody nadal działają na maksymalnie 3 poziomie, więc trzeba kontrolować ich zachowanie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Mercedes wprowadził autonomiczne parkowanie SAE poziomu 4. Są jednak dość poważne ograniczenia