Meta w sporze z Unią Europejską. Nowa wojna o dane użytkowników

Meta w sporze z Unią Europejską. Nowa wojna o dane użytkowników

Meta Platforms odwołuje się od decyzji Komisji Europejskiej, która w kwietniu nałożyła na firmę karę w wysokości 200 milionów euro za naruszenie przepisów Digital Markets Act. Chodzi o model działania Facebooka oraz Instagrama w Europie, gdzie użytkownicy podczas przeglądania serwisów muszą przy okazji oglądać spersonalizowane reklamy. Alternatywą pozostaje wykupienie płatnej subskrypcji bez reklam. Komisja uznała, że platforma powinna także zaoferować darmową wersję z mniej dopasowanymi reklamami.

Meta uważa, iż decyzja Komisji jest nieprawidłowa i niezgodna z prawem. Firma powołuje się na wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 2023 roku, który ich zdaniem potwierdza prawo do oferowania wyboru między subskrypcją a darmowym dostępem z reklamami.

Meta odwołuje się od dezyzji Komisji Europejskiej

Według firmy obecna decyzja sprawia, że tylko ona w Europie nie może korzystać z takiego modelu biznesowego, co ma szkodzić użytkownikom, reklamodawcom i samej platformie. Reklamy z ograniczoną personalizacją są podobno dużo mniej skuteczne, bo wykorzystują mniej danych.

Meta Platforms odwołuje się od decyzji Komisji Europejskiej, która w kwietniu nałożyła na firmę karę w wysokości 200 milionów euro za naruszenie przepisów Digital Markets Act.

Facebook

Zdaniem platformy takie reklamy przekładają się na mniejsze zaangażowanie społeczności i gorsze wyniki sprzedaży, szczególnie u małych oraz średnich przedsiębiorstw, które najbardziej polegają na reklamach dopasowanych do odbiorców.

Meta przekonuje też, że ograniczenie personalizacji pogarsza doświadczenia użytkowników. Firma mówi o wzroście liczby reklam ocenianych jako nieistotne czy powtarzalne, choć nie podała konkretnych danych o liczbie skarg od użytkowników. Zdaniem firmy Komisja Europejska nie bierze pod uwagę tych argumentów i ignoruje uwagi zgłaszane przez reklamodawców.

Meta wezwała Komisję do ponownego przyjrzenia się regulacjom i do prowadzenia dialogu zamiast nakładania kolejnych kar. Firma apeluje też, by Komisja trzymała się zapisów Digital Markets Act, zamiast – jak twierdzi Meta – zmieniać wymagania w trakcie wdrażania przepisów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta w sporze z Unią Europejską. Nowa wojna o dane użytkowników

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł