Meta straciła na wartości od czasu zmiany nazwy

Meta straciła na wartości od czasu zmiany nazwy

Mark Zuckerberg zachwycił się technologią metaverse do tego stopnia, że postanowił dokonać zmiany nazwy swojego przedsiębiorstwa z Facebooka na Meta Platforms. Jednak czy rebranding był krokiem w dobrą stronę? Z finansowego punktu widzenia niekoniecznie.

Przedsiębiorstwo znane wcześniej jako Facebook zmieniło nazwę na Meta Platforms, która jest związana ze światem metaverse. Z biznesowego punktu widzenia rebranding nie był idealnym pomysłem, na co wskazują dane. New York Mag donosi, że od momentu zmiany nazwy wartość rynkowa firmy spadła o 500 miliardów dolarów amerykańskich. Meta straciła zarazem pozycję szóstej co do wielkości korporacji świata pod względem kapitalizacji rynkowej i znalazła się na jedenastym miejscu. Giganta social media wyprzedziły w rankingu NVIDIA oraz Tencent. Z drugiej strony problemy Facebooka wynikają nie tylko ze zmiany nazwy, ale także regulacji w zakresie prywatności wprowadzonych w iOS 14, które umożliwiają użytkownikom rezygnację z reklam ukierunkowanych.

Od momentu zmiany nazwy wartość rynkowa Meta Platforms (dawnego Facebooka) spadła o 500 mld USD.

Meta straciła na wartości od czasu zmiany nazwy

Meta powiedziała, że ​​zmiana spowoduje w tym roku spadek przychodów z reklam o 10 miliardów dolarów. Google wprowadza podobne środki ochrony prywatności w Androidzie, aczkolwiek rozwiązania producenta z Mountain View nie są aż tak konkretne, jak Apple i pojawią się gdzieś za dwa lata. Facebook odnotował ponadto spadek liczby aktywnych użytkowników w czwartym kwartale 2021 roku. Informacja ta doprowadziła do spadku kursu akcji o 20%. Dział AR i VR (Reality Labs), stanowiący ważną część planów Meta dotyczących metaverse, odnotował w 2021 roku stratę w wysokości 10,2 miliarda dolarów. Meta nadal ma kapitalizację rynkową w wysokości 561 miliardów dolarów.

W czwartym kwartale firma zarobiła 33,76 miliarda dolarów i jest to progres o 20% rok do roku, a ogólna liczba aktywnych użytkowników dziennie we wszystkich aplikacjach nieznacznie wzrosła, więc z pewnością nie mamy do czynienia z poważnym kryzysem platformy społecznościowej. Meta ogłosiła wprowadzenie nowej funkcji Facebook Reels pozwalającej na publikowanie trwających maksymalnie 60 sekund filmików z różnymi dodatkami efektami itp. Rozwiązanie to wzorowane jest na Instagram Reels.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta straciła na wartości od czasu zmiany nazwy

 0