Meta straciło już co najmniej 26 mld USD na metaverse

Meta straciło już co najmniej 26 mld USD na metaverse

Meta jakiś czas temu zapowiedziało, że metaverse będzie kolejnym przełomem w branży. W związku z tym firma bardzo mocno postawiła na rozwój tej technologii i okazuje się, że straciła ponad 26 miliardów dolarów w ciągu nieco ponad 2 lat na ten projekt, który jak na razie zdaje się niewypałem. 

Najnowsze wyniki finansowe Meta za czwarty kwartał dają nam szerszy obraz tego, ile firma wydaje (i traci) na Metaverse. Od wakacji 2020 do końca roku 2022 dział Meta Reality Labs, który nadzoruje VR, AR i metaverse, odnotował stratę w wysokości 26,01 miliarda dolarów. Reality Labs przez wiele kwartałów z rzędu przynosiło wielomiliardowe straty i nie oczekuje się, że agresywne inwestowanie Meta ulegnie spowolnieniu.

metaverse

Dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, przedstawił szerszą perspektywę i nie wchodził w szczegóły podczas omawiania planów headsetu Meta Reality nowej generacji, który będzie powiązany z ich ekosystemem gier i treści. Szef Meta nakreślił jedynie wizję tego, jak VR i AR mogą ostatecznie stać się bardziej społecznościowe niż obecne smartfonowe aplikacje do komunikacji.

„Ostatnim obszarem, o którym chcę mówić, jest metaverse. Wypuściliśmy Quest Pro pod koniec zeszłego roku i jestem z tego naprawdę dumny. To pierwsze mainstreamowe urządzenie rzeczywistości mieszanej i dzięki naszemu systemowi Meta Reality wyznaczamy standardy w branży. Jak zawsze, powodem, dla którego koncentrujemy się na tworzeniu tych platform, jest zapewnienie lepszych doświadczeń społecznościowych niż to, co jest obecnie możliwe na telefonach” - powiedział Zuckerberg. 

metaverse

„Widzimy już, jak programiści tworzą imponujące nowe doświadczenia, takie jak Nanome do modelowania cząsteczek 3D i opracowywania leków, Arkio dla architektów i projektantów do tworzenia wnętrz i oczywiście wiele świetnych gier. Ekosystem MR jest stosunkowo nowy, ale myślę, że w ciągu najbliższych kilku lat będzie się szybko rozwijał. Jeszcze w tym roku zamierzamy wprowadzić na rynek nasz konsumencki headset nowej generacji, który będzie również wyposażony w Meta Reality i spodziewam się, że ta technologia będzie punktem odniesienia dla wszystkich przyszłych headsetów, a ostatecznie także dla okularów AR” - przekonywał szef Meta. 

Jedną z ciekawostek ujawnionych przez Zuckerberga było to, że oprogramowanie Metaverse jest dużo tańsze niż rozwój sprzętu. Ma to sens, biorąc pod uwagę stosunkowo mniejsze projekty i treści wymagane do gier w stylu MR, w przeciwieństwie do intensywnych i kosztownych kosztów produkcji oraz badań/rozwoju sprzętu.

Meta próbuje przeciwdziałać stratom za pomocą nowego programu „roku efektywności”, w ramach którego firma zwolni tysiące pracowników (11 tys. osób.) i zrestrukturyzuje kluczowe działy i wydatki.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta straciło już co najmniej 26 mld USD na metaverse

 0