Meta chce wygryźć TikToka. Będzie płacić za reklamę

Meta chce wygryźć TikToka. Będzie płacić za reklamę

Meta skupia się teraz na promocji Instagram Reels. Gigant oferuje twórcom umowy, na mocy których influencerzy będą zobowiązani m.in. do publikowania treści tylko w Instagram Reels przez okres 3 miesięcy.

Jak donosi CNBC, firma Meta odpowiedzialna między innymi za Instagrama i Facebooka proponuje influencerom umowy dotyczące promowania jednej z ich aplikacji u konkurencji. Internetowi twórcy mają reklamować Instagrama na innych platformach z krótkimi filmikami. Chodzi więc o TikToka czy YouTube.

Umowa oferowana przez Meta obliguje twórcę do reklamowania Instagrama dwa razy w miesiącu na innych platformach z krótkimi filmikami.

Podejrzewa się, że decyzja Meta o nowej metodzie reklamowania Instagrama może być związana z wciąż niepewną sytuacją TikToka w Stanach Zjednoczonych. Ostatnie doniesienia mówiły, że Donald Trump zamierza podjąć decyzję w sprawie TikToka w ciągu 30 dni. Aplikacji wciąż nie można jednak pobierać z App Store i Google Play.

Meta chce treści na wyłączność

Umowa oferowana przez Meta obliguje twórcę do reklamowania Instagrama dwa razy w miesiącu na innych platformach z krótkimi filmikami. Dodatkowo w okresie obowiązywania umowy influencer musi publikować w Instagram Reels co najmniej osiem filmików miesięcznie i zadbać o to, by liczba postów, które zamieszcza na Instagramie była w każdym miesiącu większa niż w innych mediach społecznościowych. 

Na tym jednak nie koniec, bo Meta wymaga również, aby influencerzy, którzy zdecydują się podpisać umowę zamieszczali treści przez trzy miesiące tylko w Instagram Reels. Dopiero po tym czasie będą mogli publikować krótkie filmiki na innych platformach. Najwyraźniej wykluczone są z tego wspomniane treści promujące Instagrama. Do obowiązków twórcy należy także udostępnianie treści w swojej relacji na Instagramie dwa razy w miesiącu.

Dalsze zasady umowy i ogromne bonusy dla największych twórców z TikToka

Umowa zawiera także pewne ograniczenia co do treści, które będą publikowane. Nie mogą one być częścią współpracy między twórcą a marką. To znaczy, że reklama jakiegoś produktu nie wlicza się do określonej w umowie z Meta liczby postów czy filmików.

Okres, w którym umowa jest ważna wynosi 6 miesięcy. Jej warunki mogą różnić się w zależności od wielkości widowni danego twórcy. TikTokerzy z dużą liczbą fanów mogą liczyć na otrzymanie od Meta premii wynoszącej nawet 50 tysięcy dolarów miesięcznie za to, że przeniosą się na Instagram Reels.

Krótkie filmiki nagrywane w pionie stały się na tyle popularne, że aktualnie możemy znaleźć je w większości głównych mediów społecznościowych. Ma je TikTok, Instagram, YouTube oraz Facebook. Nic więc dziwnego, że twórcy przyciągający największą liczbę oglądających mogą liczyć na lukratywne kontrakty z Meta.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta chce wygryźć TikToka. Będzie płacić za reklamę

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł