Meta skupia się teraz na promocji Instagram Reels. Gigant oferuje twórcom umowy, na mocy których influencerzy będą zobowiązani m.in. do publikowania treści tylko w Instagram Reels przez okres 3 miesięcy.
Jak donosi CNBC, firma Meta odpowiedzialna między innymi za Instagrama i Facebooka proponuje influencerom umowy dotyczące promowania jednej z ich aplikacji u konkurencji. Internetowi twórcy mają reklamować Instagrama na innych platformach z krótkimi filmikami. Chodzi więc o TikToka czy YouTube.
Umowa oferowana przez Meta obliguje twórcę do reklamowania Instagrama dwa razy w miesiącu na innych platformach z krótkimi filmikami.
Podejrzewa się, że decyzja Meta o nowej metodzie reklamowania Instagrama może być związana z wciąż niepewną sytuacją TikToka w Stanach Zjednoczonych. Ostatnie doniesienia mówiły, że Donald Trump zamierza podjąć decyzję w sprawie TikToka w ciągu 30 dni. Aplikacji wciąż nie można jednak pobierać z App Store i Google Play.
Meta chce treści na wyłączność
Umowa oferowana przez Meta obliguje twórcę do reklamowania Instagrama dwa razy w miesiącu na innych platformach z krótkimi filmikami. Dodatkowo w okresie obowiązywania umowy influencer musi publikować w Instagram Reels co najmniej osiem filmików miesięcznie i zadbać o to, by liczba postów, które zamieszcza na Instagramie była w każdym miesiącu większa niż w innych mediach społecznościowych.
Na tym jednak nie koniec, bo Meta wymaga również, aby influencerzy, którzy zdecydują się podpisać umowę zamieszczali treści przez trzy miesiące tylko w Instagram Reels. Dopiero po tym czasie będą mogli publikować krótkie filmiki na innych platformach. Najwyraźniej wykluczone są z tego wspomniane treści promujące Instagrama. Do obowiązków twórcy należy także udostępnianie treści w swojej relacji na Instagramie dwa razy w miesiącu.
Dalsze zasady umowy i ogromne bonusy dla największych twórców z TikToka
Umowa zawiera także pewne ograniczenia co do treści, które będą publikowane. Nie mogą one być częścią współpracy między twórcą a marką. To znaczy, że reklama jakiegoś produktu nie wlicza się do określonej w umowie z Meta liczby postów czy filmików.
Okres, w którym umowa jest ważna wynosi 6 miesięcy. Jej warunki mogą różnić się w zależności od wielkości widowni danego twórcy. TikTokerzy z dużą liczbą fanów mogą liczyć na otrzymanie od Meta premii wynoszącej nawet 50 tysięcy dolarów miesięcznie za to, że przeniosą się na Instagram Reels.
Krótkie filmiki nagrywane w pionie stały się na tyle popularne, że aktualnie możemy znaleźć je w większości głównych mediów społecznościowych. Ma je TikTok, Instagram, YouTube oraz Facebook. Nic więc dziwnego, że twórcy przyciągający największą liczbę oglądających mogą liczyć na lukratywne kontrakty z Meta.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta chce wygryźć TikToka. Będzie płacić za reklamę