Meta uderza w nieoryginalne treści. Twórcy kopiujący cudze materiały stracą zasięgi i pieniądze

Meta uderza w nieoryginalne treści. Twórcy kopiujący cudze materiały stracą zasięgi i pieniądze

Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, ostro bierze się za twórców, którzy budują swoją popularność i zasięgi na cudzej pracy. To część szerszych działań firmy mających na celu „naprawę” tego, co wyświetla się użytkownikom w feedzie Facebooka.

W najnowszej aktualizacji skierowanej do twórców Meta ogłosiła, że konta, które „wielokrotnie i niewłaściwie” wykorzystują treści innych użytkowników (w postaci tekstów, zdjęć czy filmów), zostaną pozbawione możliwości zarabiania na swoich stronach na określony czas. Co więcej, ograniczony zostanie zasięg wszystkich publikowanych przez nich postów, a nie tylko tych zawierających skopiowane materiały.

Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, ostro bierze się za twórców, którzy budują swoją popularność i zasięgi na cudzej pracy.

Firma zaznacza, że zmiany są wymierzone przede wszystkim w twórców, którzy masowo publikują treści innych osób bez pozwolenia i bez wprowadzania istotnych zmian czy wartości dodanej. Jednocześnie Meta uspokaja, że nowe zasady nie mają na celu karania treści takich jak filmiki z reakcjami, które uznawane są za twórcze przetworzenie oryginalnych materiałów.

Meta

Śladami Instagrama

To nie pierwsza próba Mety walki o oryginalność treści. Już wcześniej podobne rozwiązania wprowadzono na Instagramie, gdzie algorytmy coraz częściej zastępują repostowane Reelsy oryginalnym nagraniem. Teraz firma zapowiada, że pracuje nad wdrożeniem podobnej funkcji na Facebooku. Planowane jest m.in. dodanie linku do oryginalnego wideo wszędzie tam, gdzie zostanie wykryty jego duplikat.

Walka z niechcianym spamem

Nowe działania są częścią szerszej strategii Mety, która od miesięcy deklaruje walkę ze spamem i treściami uznawanymi za niepożądane w feedzie Facebooka. Już na początku roku firma zapowiedziała demonetyzację twórców publikujących posty z clickbaitowymi, spamerskimi opisami oraz walkę z kontami, które sztucznie manipulują wskaźnikami zaangażowania.

Meta

W opublikowanym właśnie raporcie Meta poinformowała, że od początku roku ukarała ponad 500 tysięcy kont, które stosowały takie praktyki. Kary obejmowały m.in. obniżenie widoczności komentarzy, ograniczenie zasięgu postów oraz odebranie możliwości zarabiania. Meta usunęła również ponad 10 milionów kont, które podszywały się pod znanych twórców treści.

Nowe narzędzia dla twórców

Jednocześnie Meta uruchamia nowy panel analityczny w aplikacji, który ma pomóc twórcom lepiej zrozumieć, dlaczego ich zasięgi lub możliwości zarabiania mogą być ograniczone. Dashboard będzie informował m.in. o tym, czy publikowane treści są uznawane za nieoryginalne, albo czy zawierają spamerskie opisy.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta uderza w nieoryginalne treści. Twórcy kopiujący cudze materiały stracą zasięgi i pieniądze

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł