Właściciel Facebooka, Meta, uruchomił usługę subskrypcji wirtualnej rzeczywistości (VR), starając się, aby ta część jego działalności była rentowna. Meta obiecuje, że płacący użytkownicy otrzymają dostęp do dwóch nowych gier miesięcznie.
Przez pierwsze trzy miesiące roku firma macierzysta Instagrama i Facebooka odnotowała stratę w wysokości 4 miliardów dolarów w swoim dziale VR. Meta stoi w obliczu coraz silniejszej konkurencji ze strony firm, w tym giganta technologicznego Apple, który w tym miesiącu zaprezentował swój długo oczekiwany headset rzeczywistości mieszanej.
Meta wystartowała z usługą Meta Quest+, która kosztuje 7,99 USD miesięcznie lub 59,99 USD za roczną subskrypcję.
Ceny i kompatybilność
Teraz firma wystartowała z usługą Meta Quest+, która kosztuje 7,99 USD miesięcznie lub 59,99 USD za roczną subskrypcję i jest kompatybilna z goglami Quest 2, Quest Pro i nadchodzącymi Quest 3. Osoby, które zarejestrują się w Meta Quest+ do końca lipca, zapłacą tylko 1 dolara za pierwszy miesiąc.
Oferta
W ramach abonamentu otrzymamy dostęp do dwóch wybranych tytułów pierwszego dnia każdego miesiąca. Pierwsze dwa to strzelanka pierwszoosobowa Pistol Whip i Pixel Ripped 1995. Sierpniowe tytuły to Walkabout Mini Golf i Mothergunship: Forge. Podobnie jak w przypadku usług takich jak PlayStation Plus Essential czy Xbox Game Pass, zachowujemy dostęp do gier tak długo, jak długo opłacamy subskrypcję. Jeśli anulujemy Meta Quest+ i wrócimy do usługi później, ponownie uzyskamy dostęp do gier z pierwotnego okresu członkostwa.
Meta ostatnio chętnie stosuje modele subskrypcji. Wraz z Meta Quest+ firma wprowadziła w tym roku Meta Verified, czyli usługę weryfikacji Facebooka i Instagrama. Oprócz znacznika subskrypcja obejmuje on dodatkową ochronę przed podszywaniem się pod inne osoby oraz „bezpośredni dostęp do obsługi klienta”.
Meta stawia na metaversum
W 2021 roku dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, ujawnił plany zbudowania „metaverse” – świata online, w którym ludzie mogą grać w gry, pracować i komunikować się w środowisku wirtualnym, często za pomocą zestawów słuchawkowych VR. „Mam nadzieję, że z biegiem czasu będziemy postrzegani jako firma metaverse i chcę zakotwiczyć naszą pracę i naszą tożsamość na tym, do czego dążymy” – powiedział Zuckerberg. Z kolei w lutym ubiegłego roku Meta zaprezentowała kilka ambitnych projektów sztucznej inteligencji, a Zuckerberg opisał sztuczną inteligencję jako „klucz do odblokowania metaverse”.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta uruchomiło usługę subskrypcji wirtualnej rzeczywistości. Dwie gry za darmo na miesiąc