Niemal pół roku temu AMD potwierdziło, że pracuje nad technologią FidelityFX Super Resolution (FSR), która ma być bezpośrednią odpowiedzią i konkurencją dla DLSS od NVIDII. Niestety dla posiadaczy kart AMD, technologia ta wciąż nie jest gotowa i zdaje się, że jeszcze trochę trzeba będzie na nią poczekać. Opieszałość we wdrożeniu i brak konkretów doprowadziły do sytuacji, że pojawiają się już twórcy, którzy dobitnie wyrażają brak zainteresowania rozwiązaniem AMD i ogłaszają brak wsparcia w swoich produkcjach. 4A Games, deweloper stojący za serią Metro, potwierdził, że Metro Exodus: Enhanced Edition nie będzie obsługiwać FSR.
Twórcy Metro Exodus : Enhanced Edition zapowiedzieli, że ich gra nie jest zgodna z FidelityFX Super Resolution, co sugeruje, że rozwiązanie AMD jest gotowe do wdrożenia.
W zeszłym miesiącu AMD twierdziło, że nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie technologii stojącej za FSR i wciąż analizowane są różne opcje, w tym te nie korzystające z uczenia maszynowego. Zdaje się jednak, że to była tylko zasłona dymna, a deweloperzy są zaznajomieni z działaniem FSR, bo 4A Games wyjaśnia, że technologia nie będzie zgodna z ich technikami renderowania.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z zapowiedziami, to FSR powinno wystartować jeszcze w tym roku na różnych platformach. AMD chce zaimplementować FSR na komputerach PC i konsolach do gier wyposażonych w grafikę RDNA, nie wiadomo jednak jaka będzie odpowiedź deweloperów. Metro Exodus : Enhanced Edition ukaże się w przyszłym tygodniu i przyniesie duże zmiany w zakresie oprawy graficznej, które obejmują przede wszystkim usprawnienia systemu oświetlenia, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez ray tracing. Twórcy wprowadzają również obsługę DLSS 2.1, aby pomóc zrównoważyć wymagania dotyczące wydajności.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Metro Exodus: Enhanced Edition bez wsparcia dla AMD FidelityFX Super Resolution