Metro Exodus i Battlefield V już z obsługą DLSS i ray tracingu

Metro Exodus i Battlefield V już z obsługą DLSS i ray tracingu

NVIDIA wypuściła właśnie swój najnowszy sterownik graficzny, GeForce Game Ready 418.91 WHQL, który wprowadza wsparcie dla technologii DLSS i ray tracing w grze Metro Exodus, a także tę pierwszą w Battlefield V. Dzięki temu obie gry zaoferować mają nam obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, zapewniając wciągającą rozgrywkę oraz wysoką wydajność napędzaną przez sztuczną inteligencję. Tym samym są to pierwsze gry, które doczekały się implementacji obu tych technik (choć na oficjalną premierę Metro Exodus poczekać trzeba do piątku) i jedynie jeszcze Final Fantasy wspiera DLSS. Niewątpliwie cieszy fakt, że trzecia odsłona serii Metro będzie obsługiwać ray tracing w czasie rzeczywistym już w dniu premiery. Metro Exodus wykorzystuje platformę NVIDIA RTX do efektów rozproszonego globalnego oświetlenia (global illumination) opartego na ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz okluzji otoczenia (ambient occlusion), zapewniając naturalne, realistyczne światło. Gra już na starcie będzie również wspierać technikę NVIDIA DLSS, co sprawić powinno, że posiadacze kart z serii RTX mogą liczyć na duży wzrost wydajności (dochodzący do 30%), co niewątpliwie przyda się przy włączonym śledzeniu promieni.

GeForce Game Ready 418.91 WHQL wprowadza wsparcie dla technologii DLSS i ray tracing w grze Metro Exodus, a także tę pierwszą w Battlefield V.

Ray tracing umożliwia pokazanie bardziej realistycznego oświetlenia i jest świetnym narzędziem dla twórców gier, takich jak Metro, gdzie atmosfera i klimat budowany grą świateł odgrywają dużą rolę. Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technika platformy NVIDIA RTX, która wykorzystuje głębokie uczenie (deep learning) i sztuczną inteligencję w celu poprawy wydajności gry przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu. DLSS pomaga graczom osiągnąć płynność wyświetlanego obrazu podczas zastosowania wymagających ustawień graficznych. Według Zielonych, gracze mogą uzyskać w Metro Exodus nawet 30% poprawę wydajności przy wykorzystaniu ustawień Ultra i włączonym ray tracingu, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. Co więcej, DLSS ma ulegać poprawie, gdyż NVIDIA oczekuje opinii od graczy, aby kontynuować szkolenie sztucznej inteligencji i udoskonalić wydajność i jakość obrazu dzięki przyszłym aktualizacjom oprogramowania.

Metro Exodus zawiera dwa poziomy ustawień ray tracingu: Wysoki i Ultra. Zdaniem NVIDII, wychwycenie różnicy jest trudne w ruchu, dlatego też firma zaleca stosowanie Wysokiego poziomu, by cieszyć się wyższą płynnością. Bazując na wewnętrznych testach, Zieloni rekomendują w ogóle ustawienia grafiki na Ultra, Wysoki ray tracing i DLSS dla uzyskania 60 kl./s przy następujących rozdzielczościach:

  • RTX 2060: 1920x1080
  • RTX 2070: 1920x1080
  • RTX 2080: 2560x1440
  • RTX 2080 Ti: 3840x2160

My z kolei testujemy już nowe sterowniki, dlatego jutro spodziewać możecie się publikacji, w której zweryfikujemy wydajność Metro Exodus na różnych grafikach, w tym z włączonym ray tracingiem i DLSS. Jeśli zaś chodzi o Battlefield V, to gra DICE była pierwszym tytułem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, a teraz otrzymała obsługę techniki DLSS, zapewniającej wzrost wydajności, gdy ray tracing jest włączony. Gracze mogą uzyskać w Battlefield V do 40% większą wydajność dzięki DLSS, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. Nowa aktualizacja zawiera również kilka dalszych optymalizacji działania techniki śledzenia promieni. NVIDIA zaleca następujące ustawienia dla Battlefield V:

  • RTX 2060: 2560x1440, High Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
  • RTX 2070: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
  • RTX 2080: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On
  • RTX 2080 Ti: 3840x2160, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On

Sterownik tradycyjnie pobrać można ze strony producenta lub za pośrednictwem aplikacji GeForce Experience.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Metro Exodus i Battlefield V już z obsługą DLSS i ray tracingu

 0