Miał być hit, tymczasem studio zwalnia blisko połowę załogi

Miał być hit, tymczasem studio zwalnia blisko połowę załogi

Ascendant Studios, twórcy strzelanki pierwszoosobowej, w której zamiast strzelać z pistoletów, wykorzystujemy magię, czyli Immortals of Aveum, zwalnia prawie połowę swojego zespołu zaledwie kilka tygodni po wydaniu gry. Dyrektor generalny Bret Robbins potwierdził, że firma zwolni około 45 procent swoich pracowników. Według Polygon, który jako pierwszy podał tę wiadomość, jest to około 40 osób.

„To była boleśnie trudna, ale konieczna decyzja, która nie została podjęta pochopnie; niemniej jednak musimy dokonać tej korekty, teraz gdy ukazała się gra Immortals of Aveum” – napisał Robbins w poście na X (dawniej Twitter). Ascendant zaoferuje zwalnianym pracownikom odprawy oraz pomoże w znalezieniu pracy gdzie indziej. Pozostali członkowie zespołu będą na razie nadal wspierać grę.

Ascendant Studios, twórcy Immortals of Aveum, zwalnia prawie połowę swojego zespołu zaledwie kilka tygodni po wydaniu gry.

Immortals of Aveum to pierwsza gra od Ascendant, które jest niezależnym studiem. Na jego czele stoją doświadczeni deweloperzy, jednak wydaje się, że wydawca EA prawdopodobnie skazał ten tytuł na porażkę, wybierając taką, a nie inną datę premiery. Po opóźnieniu, które przesunęło grę o miesiąc, ta zadebiutowała 22 sierpnia, a więc Immortals of Aveum pojawiło się mniej więcej w tym samym czasie co Baldur’s Gate III, Armored Core VI i Starfield. Opóźnienie Immortals of Aveum o dodatkowe kilka tygodni prawdopodobnie również by nie pomogło, biorąc pod uwagę, że wkraczamy w jeden z najbardziej gorących okresów branży gier od kilku lat. Co więcej, tytuł zebrał pozytywne recenzje, ale też nie zachwycił, bo średnia ocen od redakcji wynosi 70%, a od graczy tylko 56%.  

Doniesienia sugerują, że Immortals of Aveum nie sprzedawało się dobrze, a niska liczba graczy na Steamie zdaje się to potwierdzać. Według SteamDB maksymalna liczba graczy na tej platformie wyniosła zaledwie 751. Dla porównania maksymalna liczba graczy Starfield na samym Steamie jest ponad 440 razy większa.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Miał być hit, tymczasem studio zwalnia blisko połowę załogi

 0