Globalna awaria usług Microsoftu. Sparaliżowała pracę wielu użytkownikom

Globalna awaria usług Microsoftu. Sparaliżowała pracę wielu użytkownikom

W piątek doszło do globalnej awarii usług Microsoftu, w wyniku której wiele osób straciło dostęp do poczty elektronicznej oraz innych aplikacji. Problemy dotknęły m.in. Azure oraz platformę Microsoft 365.

Awaria miała bardzo duży zasięg, wpływając na funkcjonowanie różnych sektorów na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych odwołano i opóźniono loty największych przewoźników lotniczych, takich jak American Airlines, United czy Delta. W Australii instytucje finansowe oraz banki straciły dostęp do sieci, co wywołało chaos. W Polsce kłopoty zgłaszał m.in. terminal Baltic Hub oraz linie lotnicze Wizz Air.

Microsoft przywraca dostęp do usług po poważnej awarii

Microsoft poinformował w sobotę wieczorem, iż usługi zostały przywrócone po awarii, która uniemożliwiła dziesiątkom tysięcy użytkowników dostęp do ich kont e-mail w Outlooku oraz innych programów.

„Badamy problem, w wyniku którego użytkownicy mogą nie mieć dostępu do funkcji i usług Outlooka” – podał Microsoft 365 Status, oficjalne konto Microsoftu ds. incydentów związanych z usługą 365, w poście na platformie X.

Według raportów Downdetectora największe skupiska zgłoszonych awarii znajdowały się w Nowym Jorku, Chicago i Los Angeles. Użytkownicy masowo skarżyli się w mediach społecznościowych w tym na platformie X na brak dostępu do swoich skrzynek pocztowych w Outlooku.

Microsoft poinformował teraz, że „wszystko działa poprawnie”. W opublikowanej na X aktualizacji Microsoft 365 Status firma potwierdziła, że „usługi zostały przywrócone”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Globalna awaria usług Microsoftu. Sparaliżowała pracę wielu użytkownikom

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł