​​​​​​​Microsoft Bing najpopularniejszą wyszukiwarką w Chinach

​​​​​​​Microsoft Bing najpopularniejszą wyszukiwarką w Chinach

Microsoft Bing prześcignął Baidu i stał się najpopularniejszą wyszukiwarką komputerową w Chinach. Najnowsze dane z StatCounter ujawniły imponujące osiągnięcie Bing, które w kwietniu 2023 r. mogło się pochwalić historycznie wysokim udziałem na tym rynku na poziomie 37,4%. 

Microsoft Bing króluje w Chinach

Ten kamień milowy pokazuje dynamiczny charakter rynku wyszukiwarek i podkreśla jaki wpływ ma sztuczna inteligencja w zakresie innowacji i zapewniania użytkownikom ulepszonych doświadczeń wyszukiwania. Nie da się bowiem ukryć, że sukces wyszukiwarki Bing trzeba przypisać głębokiej integracji z różnymi produktami i usługami firmy Microsoft, ale przede wszystkim dodaniem wsparcia ze strony GPT-4. 

Ten kamień milowy pokazuje dynamiczny charakter rynku wyszukiwarek i podkreśla jaki wpływ ma sztuczna inteligencja.

Jako czwarta główna linia produktów firmy Microsoft, Bing jest blisko powiązany z system Windows, ale też Office i Xbox. Specjaliści podkreślają, że ta integracja pozwoliła wyszukiwarce zyskać znaczną ekspozycję i dotrzeć do szerokiej bazy użytkowników w Chinach, przyczyniając się do zwiększenia udziału w rynku. Co więcej, Microsoft konsekwentnie zwiększał możliwości Bing, integrując najnowsze technologie, takie jak multimodalny model sztucznej inteligencji GPT-4 od OpenAI.

Bing króluje w chinach

Udział Baidu w chińskim rynku spadł do 27,01%, ana kolejnych miejscach znajdują się odpowiednio Sogou z udziałem w rynku na poziomie 16,36%, Yandex z 7,45%, Haosou z 6,25% i Google z 5,2%. To zaskakujące jak słabo radzi sobie tu Google, które ma przecież dominującą pozycję na rynku wyszukiwarek na świecie. 

Nadchodzi rewolucja

Według Mustafy Suleymana, współzałożyciela DeepMind, czyli spółki zależnej Google zajmującej się sztuczną inteligencją, w najbliższym czasie nastąpi znacząca zmiana w krajobrazie internetowym. Suleyman przewiduje, że konwencjonalne metody wyszukiwania nie będą już przydatne w ciągu najbliższych dziesięciu lat, ponieważ zastąpią je interaktywne metody wyszukiwania.

Rozwój Bing na chińskim rynku wyszukiwarek stacjonarnych jest dowodem na to, jak szybko rozwija się ten rynek. Ponieważ główni gracze, tacy jak Bing i Baidu, nieustannie wprowadzają innowacje i integrują zaawansowane technologie, użytkownicy mogą spodziewać się w przyszłości bardziej zaawansowanych funkcji wyszukiwania. Szybko rozwijający się segment ma również wpływ na firmy i twórców treści, którzy polegają na wyszukiwarkach, jeśli chodzi o widoczność i zaangażowanie użytkowników.

Ponieważ wyszukiwarki stają się coraz bardziej inteligentne, optymalizacja treści pod kątem tych zaawansowanych algorytmów oraz wykorzystanie konwersacyjnych i interaktywnych elementów wyszukiwania będzie coraz ważniejsze, aby zapewnić lepszą widoczność i zaangażowanie docelowych odbiorców.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: ​​​​​​​Microsoft Bing najpopularniejszą wyszukiwarką w Chinach

 0