Microsoft CASO. Nowa technologia zwiększy wydajność o 16% bez przełącznika MUX

Microsoft CASO. Nowa technologia zwiększy wydajność o 16% bez przełącznika MUX

Microsoft CASO może zapewnić wzrost wydajności o 16% i 27% redukcję opóźnień wyświetlania w grach bez przełącznika MUX.

Problem laptopów z iGPU i dGPU

Gigant z Redmond postanowił rozwiązać problem związany z laptopami wyposażonymi zarówno w zintegrowane, jak i samodzielne karty graficzne. Te jednostki GPU mogą współpracować w celu poprawy wydajności energetycznej, wysyłając zadania graficzne do dowolnego podsystemu graficznego, w zależności od ich złożoności. Jednak często powoduje to również problem.

Gigant z Redmond postanowił rozwiązać problem związany z laptopami wyposażonymi zarówno w zintegrowane, jak i samodzielne karty graficzne.

Zazwyczaj iGPU jest podłączone do wyświetlacza laptopa, przy czym dGPU/eGPU renderuje obrazy z gry i przekazuje je do iGPU w celu wyświetlenia na ekranie. Taka konfiguracja równoważy wydajność i efektywność energetyczną, przekazując wymagające zadania dGPU w celu zwiększenia wydajności przy jednoczesnym oszczędzaniu energii przez iGPU. Jednakże wymaga to dwuetapowego procesu, w którym dGPU/eGPU renderuje klatki najpierw do współdzielonego zasobu, a następnie do iGPU.

Problem laptopów z iGPU i dGPU

W przypadku gamingu wymagającego wyższej wydajności, wąskie gardło zintegrowanego układu graficznego (iGPU) może utrudniać wykorzystanie pełnego potencjału samodzielnej karty graficznej (dGPU). NVIDIA Advanced Optimus i AMD Smart Access Graphics wykorzystują multiplexer (MUX), aby rozwiązać ten problem, umożliwiając dGPU przejęcie kontroli nad grami, podczas gdy iGPU zajmuje się codziennymi zadaniami. Taka konfiguracja eliminuje potrzebę przesyłania danych pomiędzy kartami graficznymi, maksymalizując wydajność w grach.

Ryzen i Radeon

CASO od Microsoftu na ratunek

Jednak nie wszystkie laptopy są wyposażone w przełącznik MUX, a użycie dGPU może zwiększyć zużycie energii, skracając żywotność baterii. Technologia CASO od Microsoftu upraszcza pracę laptopów bez MUX lub z wyłączonym multiplexerem. Wymaga tylko jednej kopii wyrenderowanej grafiki, co skutkuje poprawą liczby klatek na sekundę i mniejszymi opóźnieniami wyświetlania, oferując znaczny wzrost wydajności w przypadku laptopów bez specjalistycznego hardware'u.

Microsoft twierdzi, że podczas korzystania z CASO średni wzrost liczby klatek na sekundę wynosi 16%, a technika zapewnia też redukcję opóźnień wyświetlania o 27%. Firma przekonuje również, że współczynniki TDR (Timeout Detection and Recover Events) spadły o 45%, co zasadniczo zwiększa stabilność laptopów.

Według Microsoftu technologia ta jest już zintegrowana z systemami Windows 11 i stanowi część systemu. Nie ma minimalnych wymagań dGPU i będzie domyślnie działać na obsługiwanych urządzeniach.

NVIDIA potwierdziła, że ​​CASO będzie współpracować ze wszystkimi kartami graficznymi GeForce korzystającymi obecnie ze sterowników w wersji r515 lub nowszej. GPU Intela będą wymagały karty graficznej Xe Graphics na procesorach Intel Core 11. generacji lub nowszych oraz sterownika WDDM w wersji 3.0 lub nowszej. Karty graficzne AMD Radeon 6000 lub nowsze będą obsługiwać tę technologię ze sterownikiem WDDM 3.1 lub nowszym.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft CASO. Nowa technologia zwiększy wydajność o 16% bez przełącznika MUX

 0