Na niedawnej konferencji WinHEC w Chinach, Microsoft przedstawił swoje ambicje upowszechnienia technologii typu Mixed Reality w roku 2017.
Zdaniem Terry'ego Myersona z Microsoftu, Windows jest jedyną platformą, która ujednolica cały ekosystem urządzeń rzeczywistości mieszanej, zarówno dla developerów (zunifikowane narzędzia dla twórców gier i aplikacji), jak i konsumentów (wszystkie zakupy w obrębie jednego sklepu).
Microsoft poprzez parnterstwa z firmami Acer, ASUS, Dell, HP i Lenovo pragnie dostarczyć różnorodne urządzenia po przystępnej cenie, a zarazem oferujące bardziej zaawansowaną funkcjonalność dla osób, gotowych wydać na nie więcej pieniędzy.
W trakcie wystąpienia zostały podane także wymagania sprzętowe do korzystania z Augmented i Virtual Reality na Windows 10:
- CPU: Procesor Skylake / Kaby Lake Intel Core i5 w wersji mobilnej, dwurdzeniowej z obsługą hyperthreadingu lub jego odpowiednik
- GPU: Zintegrowany układ Intel HD Graphics 620 bądź jego ekwiwalent z obsługą DirectX12
- RAM: 8 GB RAM, tryb dwukanałowy wymagany dla zintegrowanych układów graficznych
- Interfejs wideo: HDMI 1.4 z 2880x1400 @ 60 Hz bądź HDMI 2.0 lub DisplayPort 1.3 z 2880x1440 @ 90 Hz.
- Dysk twardy: 100 GB+ HDD, zalecany dysk SSD
- USB: USB 3.0 typu A lub USB 3.1 typu C z DisplayPort Alternate Mode
- Łączność: Bluetooth 4.0 dla kompatybilnych akcesoriów.
Microsoft ogłosił także partnerstwo z Intelem, którego owocem będzie "Project Evo", wspólna inicjatywa mają na celu m.in. rozwinięcie tego, jak komputery PC będą wzajemnie między sobą komunikować, a także wprowadzenie innowacji do świata gier oraz rozwinięcie świata rzeczywistości mieszanej. Warto przypomnieć także, że obydwie firmy współpracują ze sobą od sierpnia nad "Project Alloy", czyli bezprzewodowym headsetem VR z elementami Mixed Reality.
Ponadto Microsoft zamierza wprowadzić HoloLens w pierwszej połowie roku na rynek chiński i zaoferuje tam ponad 20 tysięcy uniwersalnych aplikacji Windows, a także zaoferuje dodatkową funkcjonalność dla wielu aplikacji z Windows 10.
Dla przykładu Microsoft Edge będzie natywnie obsługiwać obiekty 3D poprzez WebVR - możliwe będzie ich przesuwanie z interfejsu holograficznego na inne urządzenia z Windows 10. Odtwarzacz multimediów Movies & TV umożliwi oglądanie filmików nagranych w 360 stopniach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft chce wprowadzić rzeczywistość mieszaną na salony w 2017