Rise of Nations, klasyczna strategia czasu rzeczywistego niedługo doczeka się wznowienia w sklepie Windows Store na Windows 10. Jak się okazuje przetrze też szlaki w kwestii funkcjonalności sieciowej dla wszystkich gier UWP.
Już 14 września będziemy mogli nabyć współczesną, kompatybilną z obecnymi komputerami wersję kultowego RTS-a, a przy okazji cieszyć się pozbawioną restrykcji serwerowych rozgrywką multiplayer. Firmy Microsoft i Valve osiągnęły porozumienie dzięki któremu Rise of Nations umożliwi rozgrywkę sieciową posiadaczom zarówno kopii zakupionej z Windows Store, jak i Steam. Jeśli pamiętacie zeszłoroczne Call of Duty: Infinite Warfare w edycji dostępnej w Windows Store, była ona ograniczona jedynie do rozgrywki sieciowej w obrębie serwerów Microsoftu i nie mogliśmy pograć wspólnie ze znajomymi przesiadującymi na platformie Valve. Nie trzeba specjalnie wnikać dalej, aby domyślić się, że przełożyło się to na niemal zerową aktywność i zainteresowanie Infinite Warfare na Windows 10.
Rise of Nations będzie pierwszą grą z crossplayem pomiędzy Windows Store a Steam
Sytuacja ta ma się zmienić z Rise of Nations i jak wynika z korespondencji Windows Central z Microsoftem, crossplay pomiędzy środowiskiem UWP na Windows 10 i Steamem został wprowadzony permanentnie, co powinno oznaczać, że we wszystkich przyszłych grach wydawanych w sklepie Microsoftu będziemy mogli wspólnie pograć ze znajomymi przesiadującymi na Steamie. Rise of Nations ma ponadto zawierać dodatek Thrones and Patriots, integrować się z usługami Xbox Live, a więc zapewnić osiągnięcia, a także zapisy stanu gry w chmurze. Cena będzie początkowo wynosić 4,99 USD, aczkolwiek później zostanie podwyższona do 19,99 USD. Strategia czasu rzeczywistego zadebiutuje na Windows Store 14 września.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft dogadał się z Valve? Klasyk RTS z crossplay Steam i Windows 10