Microsoft stawia na więcej filmowych i telewizyjnych adaptacji gier Xbox

Microsoft stawia na więcej filmowych i telewizyjnych adaptacji gier Xbox

Microsoft oficjalnie zapowiedział rozszerzenie swojej strategii związanej z filmowymi i telewizyjnymi adaptacjami popularnych gier Xbox. Firma coraz śmielej wkracza w świat kina i telewizji, czerpiąc inspirację z sukcesu adaptacji takich jak "Fallout" na Amazon Prime Video. Już w przyszłym miesiącu do kin trafi film oparty na kultowej grze "Minecraft", a według zapewnień przedstawicieli Microsoftu, kolejne ekranizacje są już w przygotowaniu.

Jak poinformował serwis Variety w swoim środowym raporcie dotyczącym produkcji filmu "Minecraft", Microsoft planuje dalsze inwestycje w przenoszenie swoich marek gamingowych na ekrany kinowe i telewizyjne. Dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, przyznał w rozmowie z Variety, że firma zyskała większą pewność siebie w tej dziedzinie i zamierza kontynuować adaptacje kolejnych tytułów.

Na razie nie ujawniono, jakie kolejne tytuły Xbox mogą doczekać się ekranizacji.

„Uczymy się i rozwijamy w trakcie tego procesu, co daje nam większą pewność, że powinniśmy zrobić więcej” — powiedział Spencer. „Uczyliśmy się, tworząc 'Halo'. Uczyliśmy się, robiąc 'Fallout'. Wszystkie te projekty się rozwijają, chociaż niektóre ostatecznie nie zostają zrealizowane. Ale co mogę powiedzieć społeczności Xbox, która lubi te produkcje: 'Zobaczycie więcej, ponieważ zyskujemy pewność siebie i uczymy się z każdej adaptacji'”.

Sukcesy i porażki telewizyjnych i filmowych ekranizacji gier

Branża gier wideo coraz częściej przenosi swoje najpopularniejsze tytuły na ekrany. W ostatnich latach widzieliśmy znaczące sukcesy adaptacji, takich jak "Arcane" (oparte na "League of Legends") czy "The Last of Us" od Sony, które zdobyło ogromne uznanie zarówno krytyków, jak i widzów. Podobnie "Fallout" od Bethesdy, wyprodukowany przez Jonathana Nolana i Lisę Joy dla Prime Video, spotkał się z entuzjastycznym odbiorem, oferując wierną ekranizację kultowego świata gry.

Jednak nie wszystkie adaptacje spotkały się z równie ciepłym przyjęciem. Serial "Halo" od Microsoftu, choć początkowo budził ogromne zainteresowanie, miał mieszane recenzje i ostatecznie został anulowany po dwóch sezonach w 2024 roku. W świecie filmowym sukces odniósł "The Super Mario Bros. Movie" od Nintendo, który w 2023 roku zarobił ponad miliard dolarów na całym świecie. Z kolei "Borderlands" od Take-Two z 2024 roku okazał się zarówno finansową, jak i krytyczną porażką.

Premiera filmu "Minecraft" już w kwietniu

Jednym z najbliższych projektów Microsoftu jest ekranizacja "Minecrafta", która powstała we współpracy z Legendary Entertainment i Warner Bros. Pictures. Film, na który czekają miliony fanów na całym świecie, trafi do kin 4 kwietnia 2024 roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft stawia na więcej filmowych i telewizyjnych adaptacji gier Xbox

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł