Microsoft pomaga twórcom PUBG w wielu aspektach technicznych

Microsoft pomaga twórcom PUBG w wielu aspektach technicznych

Twórca PUBG, tytułowy PlayerUnknown, czyli Brendan Greene, wyjawił ostatnio w wywiadzie o roli Microsoftu w procesie produkcji konsolowej wersji gry na Xbox One.

W sierpniu przy okazji Gamescom dowiedzieliśmy się po raz pierwszy o ekskluzywnym partnerstwie Microsoftu, który postawił firmę z Redmond w roli wydawców tytułu. Osoby dobrze zorientowane w temacie powinny już wiedzieć, że amerykańska korporacja nie zrobiła tego wyłącznie ze względów marketingowych, lecz aktywnie pomaga w procesie tworzenia gry i udoskonalenia jej technicznych aspektów. Co więcej, pomoc w optymalizacji PUBG na Xbox One powinna przełożyć się także w pozytywny sposób na wersję PC-tową. - Odkąd naszym wydawcą stał się Microsoft, wysyłają ludzi do naszych biur w Korei i Hiszpanii, którzy pomagają w portowaniu gry - wyjawił Greene w rozmowie z Gamesindustry.

Brendan Greene, główny projektant gry, wyznał, że pewna forma cross-playu jest obecnie dyskutowana z Microsoftem, aczkolwiek kluczowe jest dla niego utrzymanie równych szans.

Główny projektant gry zaznaczył, że większość jego ekipy deweloperskiej skupia się na wersji PC, natomiast dzięki eksperckiej wiedzy Microsoftu na temat Xbox One, konsolowa konwersja będzie lepiej zoptymalizowana pod tego typu sprzęt. Według pracownika Bluehole, udział firmy z Redmond pozwala na lepszą implementację mechanizmów przeciwdziałających oszustwom. To nie jedyna korzyść płynąca z tej współpracy - twórcy PUBG mają dostęp do tej samej technologii generowania wody, co studio Rare tworzące Sea of Thieves w Unreal Engine. Ponadto amerykańska korporacja pomaga w kwestii sterowania (w tym z ustawieniami wspomagania celowania czy mapowaniem przycisków), tak aby było ono swobodne i naturalne na kontrolerze. - Chcemy by zarówno gracze na PC, jak i Xboksie mieli identyczne doznania - wyznał Greene. - Myślę, że z pomocą Microsoftu naprawdę uda nam się stworzyć naprawdę dobrą strzelaninę na konsolę - dodał.

PlayerUnknown's Battlegrounds wyjdzie z programu Early Access na Steam oraz ukaże się na Xbox One pod koniec tego roku. Do tej pory zakupiono aż 10 mln egzemplarzy gry.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft pomaga twórcom PUBG w wielu aspektach technicznych

 0