Wojna pośród dostawców usług gamingowych w chmurze zaczyna się wzmagać, wraz z kolejnymi detalami, które ujawniają najwięksi gracze z tej branży. Poza oficjalnym ogłoszeniem, niewiele wiadomo póki co o funkcjach i treściach dostępnych na platformie Google Stadia, podobnie bardzo mało wiemy o przyszłych ambicjach Sony dotyczących chmur. Microsoft jednakże przedstawił pewne informacje na temat możliwości swojej usługi Project xCloud , wskazując na gigantyczną bibliotekę gier obejmującą trzy generacje konsol Xbox oraz projekt usługi, który zapewni deweloperom łatwe dodawanie gier do platformy. Microsoft nieustannie zmaga się z Sony w kwestii ekskluzywnych tytułów na konsole, jednakże jednym z największych atutów Xbox One jest wsteczna kompatybilność z dawnymi produkcjami z poprzednich generacji konsoli. Sony niestety całkowicie odpuściło sobie ten temat.
Deweloperzy tacy jak Capcom i Paradox już testują serwery xCloud. Na starcie usługa ma zaoferować ponad 3500 tytułów z 3 generacji Xboxów.
Według Microsoftu, wsteczna kompatybilność będzie nadal elementem kluczowym w usłudze gier w chmurze Project xCloud. Jeśli wszystko to się sprawdzi, to w momencie debiutu xCloud, platforma będzie oferować przeszło 3500 gier i żadna z nich nie będzie wymagać aktualizacji od dewelopera. Microsoft sprawdza teraz, czy cała ta biblioteka gier, obejmująca trzy pokolenia konsol - Xbox, Xbox 360 i Xbox One - jest już całkowicie kompatybilna z Project xCloud. Co więcej, Project xCloud rzekomo pozwoli programistom skalować gry zarówno na sprzęcie Xbox, jak i XCloud bez dodatkowej pracy - programiści muszą jedynie zaktualizować wersję Xbox One, a każda wersja xCloud otrzyma aktualizacje. Prace nad platformą streamingową postępują bardzo szybko, a Microsoft własnie ogłosił, że wprowadzili usługę do centrów danych Azure w 13 regionach, a to dopiero początek. Microsoft chce wykorzystać swoją potężną infrastrukturę Azure, jako szkielet nowej usługi gamingowej, co daje im przewagę, której Sony nie może zignorować.
I właśnie z Azure również chce skorzystać Sony. Obie firmy właśnie ogłosiły współpracę dotyczącą technologii Microsoft Azure Cloud, którą Sony zamierza wykorzystać w celu wzmocnienia własnych usług gier w chmurze. Niedawno Microsoft przeprowadził testy alfa swojej platformy, z czego mogli skorzystać pracownicy firmy, a publiczne testy są zaplanowane jeszcze na ten rok. Firma Microsoft zaktualizowała także zestawy programistyczne, które obejmują interfejsy API specyficzne dla chmury i przesyłania strumieniowego. Nowe API, takie jak "IsStreaming", umożliwiają programistom dodawanie ulepszonych funkcji do gier w chmurze, takich jak rozmiary czcionek, które reagują na rozmiar wyświetlacza i obsługę meczów wieloosobowych na jednym serwerze, aby zmniejszyć opóźnienia. Deweloperzy tacy jak Capcom i Paradox już testują serwery xCloud.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft Project xCloud zapewni dostęp do 3 generacji gier Xbox