Microsoft przedstawia huby dla graczy PC. Firma pokazuje zaaganżowanie we własne platformy

Microsoft przedstawia huby dla graczy PC. Firma pokazuje zaaganżowanie we własne platformy

Microsoft udostępnia funkcję „centrów gier” (game hubs) dla użytkowników PC z systemem Windows. Centra gier centralizują dane o różnych grach w jednym miejscu, eliminując potrzebę przeszukiwania Internetu w poszukiwaniu określonych informacji (np. czasu ukończenia, osiągnięć, dodatków). Na razie centra gier będą dostępne tylko dla testerów Xbox na PC i wybranych użytkowników aplikacji Xbox na PC.

Gdy użytkownik kliknie grę w swojej bibliotece, wyświetli przydatne informacje, takie jak możliwość zakupu, instalacji lub aktualizacji gry oraz statystyki dotyczące czasu gry. Na przykład statystyki obejmują czas grania w tę konkretną grę, podsumowanie osiągnięć i listę znajomych grających w ten sam tytuł. Poinformuje także subskrybentów Game Pass o tym, kiedy dana gra opuści katalog, aby gracze mogli ją ukończyć lub skorzystać z obniżonej ceny.

Microsoft udostępnia funkcję „centrów gier” (game hubs) dla użytkowników PC z systemem Windows.

Oprócz wglądu w statystyki znajomych, którzy już posiadają grę, użytkownicy mogą także porównywać z nimi swoje postępy, sprawdzać, kto obecnie gra, a nawet wysłać wszystkim zaproszenie na imprezę masową. To powinno sprawić, że tworzenie drużyn na sesje Helldivers 2 będzie wygodniejsze (jeśli w ogóle uda się dostać do kolejki gry).

game hubs

Microsoft współpracuje także z HowLongToBeat, dzięki czemu gracze mogą zobaczyć średni czas ukończenia dowolnej gry. Użytkownicy mogą także porównać swój czas gry ze społecznością, choć nie posiada ona mechanizmu przesyłania danych o ukończeniu gry na stronę.

Znajduje się tu również sekcja, w której programiści mogą publikować najnowsze ogłoszenia i aktualizacje gier. Użytkownicy mogą także przeglądać dowolne DLC lub dodatki, o których istnieniu być może nie mieli pojęcia. Microsoft zauważył, że przyszłe aktualizacje centrów gier będą obejmować przeglądanie lokalnych nagrań/screenshotów z gier i możliwość przeglądania gier według wydawców.

game hubs

To skupienie się na grach na PC to powiew świeżości dla tych, którzy preferują ekosystem Microsoftu. Dyrektor generalny działu gier Xbox, Phil Spencer, ogłosił niedawno, że na PS5 i Nintendo Switch trafią ich cztery ekskluzywne tytuły, co wzbudziło dużo kontrowersji wśród społeczności. Jednak Spencer potwierdził, że Microsoft pozostał zaangażowany w sprzęt Xbox i obiecał, że następna konsola Xbox będzie stanowić „największy skok technologiczny” w generacji.

Wraz ze wzrostem popularności gier na komputerach przenośnych krążą plotki, że Microsoft projektuje przenośną konsolę Xbox od zespołu Surface. Spencer zasygnalizował chęć Microsoftu do poprawy komfortu korzystania z systemu Windows na przenośnych komputerach do gier, biorąc pod uwagę, że system Windows nie został zaprojektowany z natywną nawigacją za pomocą pada.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft przedstawia huby dla graczy PC. Firma pokazuje zaaganżowanie we własne platformy

 0