Mamy dobrą wiadomość dla właścicieli Xboxów, którzy cenią sobie mobilność. Microsoft oficjalnie wprowadza możliwość streamingu wybranych gier posiadanych przez graczy, umożliwiając dostęp do nich w 28 krajach, w których działa Xbox Cloud Gaming. To długo oczekiwana funkcja, która znacząco poszerza możliwości usługi.
Gry, które już masz – teraz w chmurze
Subskrybenci Xbox Game Pass Ultimate mogą już teraz streamować 50 tytułów ze swojej biblioteki za pomocą Xbox Cloud Gaming za pośrednictwem telewizorów i przeglądarek na obsługiwanych urządzeniach, takich jak smartfony, PC czy tablety. Na liście początkowej znalazły się takie hity, jak:
- Cyberpunk 2077
- Modern Warfare 2
- Baldur's Gate 3
- Final Fantasy XIV
- Hogwarts Legacy
- Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Star Wars Outlaws
- i wiele innych
Według Ashley McKissick, szefowej działu inżynierii platform Xbox, to dopiero początek. Microsoft planuje rozszerzyć bibliotekę gier dostępnych w chmurze, współpracując z partnerami, aby stworzyć "różnorodną i bogatą selekcję" dostępną na różnych urządzeniach.
Subskrybenci Xbox Game Pass Ultimate mogą już teraz streamować 50 tytułów ze swojej biblioteki za pomocą Xbox Cloud Gaming.
Wyboista droga do sukcesu
Funkcja streamingu gier, zapowiedziana w 2020 roku jako Project Lapland, miała na celu umożliwienie graczom strumieniowania całej biblioteki gier z chmury. Realizacja tego celu napotkała jednak wyzwania techniczne. Microsoft musiał opracować system, który zapewnia bezproblemowe aktualizacje gier i synchronizację zapisów na różnych platformach.
Jak podaje The Verge, pewne ograniczenia mogą wynikać z umów licencyjnych lub istniejących porozumień z wydawcami, co oznacza, że nie wszystkie gry mogą być dostępne w chmurze od razu.
Nowy wymiar elastyczności
Dzięki nowej funkcji gracze nie muszą już pobierać ogromnych plików gier ani czekać na aktualizacje – teraz ich biblioteka jest dostępna za pomocą kilku kliknięć, niezależnie od urządzenia. To kluczowy krok w kierunku uproszczenia i unifikacji doświadczeń graczy w ekosystemie Xbox. Microsoft zapowiada, że z czasem w chmurze pojawią się tysiące gier, co uczyni granie w podróży bardziej dostępnym niż kiedykolwiek.
Co dalej?
Firma planuje dalszą ekspansję usług streamingowych, w tym wprowadzenie możliwości grania w chmurze na konsolach Xbox i aplikacji Xbox na Windowsie już w przyszłym roku.
Wizja Microsoftu, jak podkreślił Phil Spencer, szef Xboxa, obejmuje stworzenie zjednoczonego ekosystemu gier. „Chcemy dojść do punktu, w którym kupując grę – czy to w chmurze, na PC, czy na konsoli – posiadasz ją w całym ekosystemie Xbox” – powiedział Spencer. Ponadto, Microsoft zdaje się przygotowywać grunt pod swój własny handheld gamingowy. Po latach spekulacji firma w końcu zaczyna realne opracowywanie takiego urządzenia.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft w końcu pozwala na streamowanie gier, które posiadamy dzięki Xbox Cloud Gaming